Tålamod...

Tålamod...
är datoranvändarens moder!
Nu ger jag upp...
Har tjorvat på med att föra över bilder osånt fråd cd-skivor till externa hårddisken... o suck...
"datafel" o crc-fel...
Snoret bara tjocknar o rinner... mer o mer...
Och så börjar lilla raraste monstret gnälla igång sig.... är väl en tuttslurk hon är ute efter....
Go natt!
.
.
.
11:23
04:20 i natt vaknar monstret, det större... o är skitsur!
Vår konversation (med lika stora bokstäver i verkligheten): "VA VILL DU?" "UUUÄÄIIIIIII!!!" "MEN... VA E DE DU VILL?" "IIIIIEEEEEHHHHHÄÄÄÄÄRRRR!!!" "GÅ HÄRIFRÅN DÅ ELLER SÄG VAD DET ÄR!" "EÄÄÄÄHHHHHHHIIIIII!!!" då egenhändigt lyfter jag ner honom från sängen, drar täcket över huvudet o försöker ignorera vrålet samtidigt som jag hoppas att lillmonstret INTE ska vakna! Efter fem minuter frågar jag igen "Va vill du? Ska du komma o lägga dig?" "Mhhmmhuuhummmmhuu huu!" Fråga mig inte vad det handlade om... för han somnade om då... o jag försökte igen komma till ro med skallen dunkade full av snor som försökte spränga bihålorna! Stumpan lät lika täppt o snorig som jag kände mig... men tack o lov fortsatte hon o sova... o det gjorde vi sen hela högen till kl 8!
Men... idag ÄR jag förkyld.... Nyser som ett tok o snorar än värre....
Huga...
Har bokat om kiropraktor-tiden o bokat av tiden jag hade hos Laser-Anette idag...

Och vattnet verkar om inte stiga så ialla fall så sjunker det inte!
Här på ängen är det fågelliv! Börjar likna Hornborgarsjön!!!
image275
Tranor, sångsvanar, gräsänder, storspov... mm mm mm...

Sen tyckte jag mig se en svala som blåste förbi!!!
Och på en annan bild är det nåt suspekt djur som dyker ner vid svanarna....
misstänkt likt en groda eller nåt!
image276
Flygande smådjur! Kanske nåt från Pettson o Findus värld!!!

Knäppte ju flera bilder i rad... o mitt i allt dök den här upp (eller ner rättare sagt!) =)
Kul ser den då ut i alla fall...
.
.
.
19:17
Vi var just o raiga en sväng... (raiga=åka ut o kolla runt med bilen)
Dom hade surrat på radion om att det var så högt vatten i Tvärån att dom varit tvungen att förstärka dammen!!! Så, man var ju tvungen att fara o nyfikna sig... o vi var inte ensamma! Och.... det VAR högt vatten... där också!

Fick lite bilder av syrran från i fredags...
När en annan, som nämts tidigare, får dras med snö, is o högt kallt vatten så gör dom så här samtidigt...
image277
Kusinerna, fredagen den 9:e maj!!!

Jordgubbar o syrener blommar... ja... sverige är verkligen fantastiskt!!!
Nu ska jag inte skriva nå mer i det här inlägget...
blir sånt perfekt hopp till nästa inlägg o första bilden!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars er.... hoppas att ni kryar på er hela bunten!
Själv håller jag precis på att tillfriskna från en förkylning som drabbade mig förra måndagen... Lasse är ju oxå förkyld, och så hörde jag att mamma var förkyld... det verkar som om hela släkten har dragit på sig en förkylning... :(

2008-05-12 @ 11:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0