Va?

Hur i jösse namn gick det till?
I år igen!!
Först segertippad o lägsta oddset överallt o så totalt fiasko... nästan i alla fall...
Hade det inte varit för danmarks sista poäng så hade vi väl kommit näst sist!!! =(
Fattar inte...
för, jag kan inte låta bli att tycka att låten var mycket bättre än många andra...
Men... man ska väl inte fatta allt... o som sagt... smaken är ju delad!
Men en sak konstaterade jag i alla fall...
Kompisröstade, det gjorde ALLA länder... fast ingen ville vara kompis med oss!!!

Själv låg jag i soffan o mådde pyton...
Vi var ju på kalas i går... vi tog 19.30-färjan över från Boheden o jag kände direkt när när färjan åkte iväg att jag mår inte bra! Har en tendens att lätt bli sjösjuk... blåser det så det går lite vågor på Djupträsket blir jag sjösjuk! Har tom blivit sjösjuk på finlandsfärjan från Stockholm! Så... när vi kom hem blev det grötmatande, tandaborstning, pyjamaspåklädning, toalettbesök mm mm i rasande fart o ner med stumpan i vagnen... fast hon skulle ju inte sova! Bara pipa o gnälla... fixade ordning lite thé o sånt... o när jag satte mig i soffan kände jag bara usch... blä... o tvi! Piplisan tog inte en sekund lugnt... mådde så pyton att jag inte fick i mig thé!! Tack o lov kom pappan o plockade upp henne till sovrummet så jag fick ligga under filten o ha frossa utan gnäll! Sen kom han ner... undrade om jag inte skulle gå upp o lägga mig, helt själv i sängen (alltså, båda monstren sov i sina egna sängar!) men... nä... ville inte gå så långt från toaletten! Jag hade riktigt ont i magen... men... det blev ingen magsjuka... det gav med sig o jag gick upp o la mig.
Men... melodifestivalen blev lika mycket fiasko för mig som för Perelli!
Trist... för det är väl en av dom få grejer jag faktiskt vill se på tv en gång per år...
Och... färjan... njä... inte om det går vågor på träsket!!!

Det är ju morsdag idag...
Tur att Edvin o Edith "bakade" i går... för pappan jobbar ju till 22 idag så själva hade dom nog inte fått i hop en tårta idag!
Edvin smaskade först i sig marispanrosen o den andra blomman av dom tre som var på tårtan... fast... dom brukar göra godare tårtor annars!
Och kanske inte riktigt lika snygga... ;-)

Stumpan tog ETT STEG på riktigt igår!
Visst har hon stapplat steg tidigare... men, då har det varit lite ofrivilligt...
Igår stod hon läääänge o så tog hon ett steg! =)
Så... skulle tro att det bara är dagar nu!
Så får Edvin passa sig när hon springer ikapp honom!

Raringen... fick köra bil igår o Edvin fick åka båt!

Sötaste chaffisen!!!

Men... den där klänningen var inte krypvänlig!!
Så ofantligt söt, men ack så skört "fluffet" runt omkring var!
Nå ja... fin så länge den varade....

"Men se så... Sätt lite fart då!!!"

Han ser rätt kaxig ut där han sitter o tronar!!!

Näpp...
Nu ska jag gå ner o diska undan sen börjar det bli dags att göra sig klar för Vippa!
Vi ska "kidnappa" mormor o åka dit o käka morsdagsmiddag! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0