1:a ADVENT

Nyttigaste frukosten... ehhh... nja...
Men ack så behagligt...
Varm choklad, pepparkakor o saffransbullar!

Första ljuset av dom fyra tände vi idag...

När Edvin hörde att vi skulle tända ljus så flög han upp o
började klättra i hyllan där lucian med riktiga ljus i kronan stod...
"Vi måste tända ljustanten!" - - ->

Och det var barn med tindrande ögon som hjälpte till att tända ljusen...
tom hundarnas ögon tindrade!



Och snön... den bara vräker ner...
Det mumlades om två millimeter...
(HAHAHA)
Det är väl vad som kommer i kvarten!!!


Ibland blir bilderna bara så festliga...
Och pappan kläckte ur sig: "Ja, så ser jag allt! Dom är sååååå putte-små o allt dom gör är så putte, putte-litet!" o syftade väl på bus... tror jag ska gå till optikern... o kräva att få glasögon som förminskar allt till åtminstone hälften... eller... kanske inte... Då blir ju alla deras roliga upptåg o härliga grejer också hälfen så stora... nä, jag tror jag behåller dom precis som dom är! Pöööörfecta!

Ganska mycket uppförstorad, så kvalisorten blev ju inte den bästa....

Kommentarer
Postat av: Fastrarna i Umeå

Glad första Advent till alla som läser Catties blogg!!!



Inte undra på om man ser ner på människor, de är ju mycket mindre i våra (glas)ögon ;D



Vi diggade Edvins ansiktsuttryck på första bilden, det tindrade verkligen om honom!

2008-11-30 @ 11:39:42
Postat av: Marris

...men... vilken härlig bild :-))))

2008-12-01 @ 19:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0