Det luktar snö!

Idag hade jag inte behövt se nyheterna för att veta att det tänker snöa!
När jag var ute o hämtade tidningen så luktade det så där snöigt som det kan göra strax innan det börjar snöa! Härligt!
Jag längtar efter snön!!!

Jag hade ju tänkt, återigen, eventuellt lite sovmorron...
För, igår somnade jag med Edith, hon kom ner vid 23-snåret o jag gick upp o la mig, bara tills hon skulle somna om, för hon var trött....=D
Själv skulle jag gå ner o ta sista disken, borsta tänderna osv... HAHAHA!
Vid fyrasnåret på morron har jag varit ner för pink o tandborst!
Så, då fick ju hundarna en sista nattrastning...."JAH! Tänkte jag, då ska han väl hålla sig liiiite längre än till sex!" o anade lite sovmorron... men, som sagt... det är nog den där tomma stövarmagen som känns värst på morron! För, Edvin vaknade vid sjusnåret o så fort Senna hörde att vi rörde oss så började han göla! Fast, det var ju en timme senare! =)

Edvin var pinknödig o när han kom från toan höll jag på göra upp eld, han var så där allvarligt pratsam på morron! Frågade vad jag gör osv... Jag frågade om han ville ha välling? "Nä, har redan ätit lellling!" svarade han... "NäHä... det har du inte, kanske du har drömt att du fått välling!?" för han har drömt massor, har vaknat flera gånger av hans pladder - om leksaker, honung mm mm! "Kan ta lelling.... i morron!" kläckte han då ur sig snusförnuftigt! Fast, sen gick han o plockade vällingpaketet o skulle göra själv...
Det hann isa sig i magen... ska det bli en sån dag idag???
Sist krigade vi vansinningt om hans vällingfixande... som jag till sist vann... Jag fixade välling, det kan han inte själv!
Men, det blev inget tjafs... han öppnade locket på plastburken, en sån där "köp-ett-paket-välling-få-burken-på-köpet", o sa malligt: "Jag kan själv öppna!"

Tänk så livet skiftar när man är tre år... undrar hur mycket man egentligen förstår av allt som händer o allt man gör?
Ena dan hsyteriskt gapande, vrålande o skrik för att man ska göra lelling själv där man står med vatten i burken o i högsta hugg med att ösa upp pulver... o så kommer den där elaka mamman o sabbar allt!
Sen, nästa dag... är man skitglad att man "kan-själv" o öppnar locket!!!
Tror jag måste friska upp minnet om hur treåringar är o vad som händer... har nån bra barnbok som talar om för mig att det ÄR normalt... Barn ska vara såna... fast, Edvin är lite extra av allt! ;-)

Näpp... nu är kaffet klart, ska ta en kopp o krypa upp i soffan, läsa tidningen o höra på "Higglistans Hjältar" med Edvin...
Pappan kommer senare, o i dag ska vi ta med oss två påsar GRISFÖTTER o åka till Kypas... Edvin blev glad när han såg dom, tassarna!! "Är det? Grisfötter?" ja, svarade jag... "Tycker du om det?" Edvin nästan slickade sig om munnen när han sa ja...

Kommentarer
Postat av: Fastrarna i Umeå

Vi vill också HA GRISFÖTTER!!!!!

2008-11-08 @ 10:17:16
Postat av: Marris

Det vill faktiskt vi här i Svartbyn oxå!!!!

2008-11-08 @ 10:54:07
Postat av: Catherine

Ahhh... så smaskigt det var!!!

SLURP!

2008-11-08 @ 23:54:04
Postat av: Marris

AVIS - det är vad jag är!!!

2008-11-09 @ 13:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0