Fångar i randiga kläder!

Tänk, det trodde jag bara var en serie-tidningsgrej...
typ Lucky Luke!
Men, i kvällens avsnitt av "Djurpolisen Houston" fick dom ta hjälp av intagna på ett fängelse för att kunna rädda alla 119 djur som skulle beslagtas...
och, då faktiskt såg jag, att det på riktigt, finns svart/vitrandiga fängelsedräkter! =)
Och, det var väl ungefär det roligaste under den timmen... för resten var makabert...
sjukt...
vansinnigt!
Varför i helvete skaffar man djur...
57 hundar, 17 grisar, 6 hästar, 1 ko... katter... höns....
för att låta dom svältande stå i sin egen avföring upp till knäna!?
Hundarna var så ansatta av skabb så det var sjukt... dom flesta hade hjärtmask... en gris hade hela knorren uppäten av maggots... hästarna... suck... så eländigt magra att varenda benbit syntes i kroppen på dom, där dom stod i en liten inhägnad så full av skrot att dom inte kunde röra sig!
Det var så överfullt av skrot över hela "egendomen" att det var sjukt!

Sen inomhus... 20 cm skit på golvet, alltså avföring...
bråte överallt, skrot, skräp o överfullt med skabbiga hundar!!!
Och, det hade bott människor där!!!
Det är med skräckblandad förtjusning jag ser dessa djurpolisprogram på AnimalPlanet... för, jag blir så förbannad när jag ser all denna vanvård i USA och funderar händer det här???
Jag har svårt att tro det!

Den här dagen har varit rätt lugn....
pappan kom från jobbet på förmiddan... o då rymde jag en sväng för lite variation i min tillvaro!
Handling på Konsum! =)
Edvin skulle egentligen ha följt med, men... trots att jag "tjatade" ett antal gånger kunde han inte slita sig från buset dom höll på med, han o lillasyster, i sängen... ehh... totalkaos!
Nå, jag lämnade honom o for!

Och, han hade blivit upprörd.... i 45 minuter var det vrål! "Hon glömde mig!"
och, det fick jag också höra när jag kom hem... o försökte förklara att det berodde på att han inte lyssnade på mig, när jag tjatade att han skulle komma ner så vi fick fara!
Hoppas att det blev en lärdom!

Men, han har faktiskt varit väldigt ödmjuk sista dagarna
Det blir visserligen mycket bus o "aj-aj" men... det kommer "Förlåt!" lika fort!
Och, mindre o mindre skrik o gap... han kan tom själv förklara o visa hur dumt det är när han gapar!
Det tar jag som ett framsteg! =)

Nä, nu ska jag borsta tänderna...
har varit trött idag... skittrött!
Trollmonstren envisades med att vakna 5:18!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0