Han är nästan ÄLG!

Jag har inte mat i håret... jag är nästan älg!
Då gällde det att hålla masken, o säga.. ja Edvin, du är REN!
"Ja, jag säger det... Jag är ju ÄLG! Har inte mat i håret!"
"Måst inte duscha... har inte mat i håret!"

Han är ju inte överdrivet förtjust i att blöta håret... så...
när han redan halvsex på kvällen började prata om "Gå såååba!" o borsta tänderna så föreslog jag ett bad istället... strax innan hade han spillt ut från min varma thékopp på sig... inte allvarligt, men nog för att göra honom lite upprörd!
Så... när då mitt badförslag kom var NÄ första reaktionen... sen frågade han om han har mat i håret!!! Och, när han då fick klart för sig att han INTE har mat i håret... kom då harangen ovan, utsprutande ur en överlycklig Edvin som inte kom sig snabbt nog ner i badbaljan, nöjd med att bara behöva leka!!! =)
Fast... han fick ju bada på riktigt... o det gick riktigt bra att tvätta o skölja håret... jag frågade först om han ville tvätta håret o han sa ja...

Dom har för övrigt varit underbara!!!
Hela långa dan igår har dom varit raraste småtrollen man kan tänka sig!
Inget tjafs eller bråk... inga garntag liggandes skrikande kring golven....
Fantastiskt...

Han satt o kollade på när jag joxade med bloggen... hade tryckt igång Dileva låten när han säger: "Vad är det? En katt?" om Dileva... *fniss*
Men, när man bara ser på det vita - - - >
Så har det ju lite grann formen som en katt... =)

Sen ville han kolla Monster trucks på You tube -
hittade det här:

Grävar-action!

Han satt andäktigt o tittade på filmen...
Och, om jag ska vara ärlig så är jag inte helt säker på om det är leksaker eller riktiga maskiner!!!
Och, jag har en känsla att den där pappan också kommer att kika på det här med en småsalig min runt munnen!!!

Det var igår.... i dag är nu och inatt....
Ja... då vaknade dom klockan två!
Och, Edvin tog väl igen lite av det förlorade gnället!!! Det var både "kan-inte-gå" o "har-ont-i-hubet" och en mamma som morrade, kanske en aning opedagogisk...
Men, nu på "morron" dom sov till 7:30... så har dom varit raringar!

Sen kan jag inte låta bli att muttra över alla stackars Skövdebor ca 50 000, i alla fall några av dom 580 som riskerar att bli utan arbete i finanskrisens kölvatten...
Nä, jag är inte elak... jag tycker att det är bedrövligt... Men 580 personer i Skövde... Hade lika många DÄR förlorat jobben som folk HÄR vid dom senaste nedläggningarna... procentuellt sett så är det inte så vansinnigt stor skillnad jämfört när ICA sparkade tre anställda!! Så, alla dessa hundratals från Utfors, Comwell, Harbo... ja jag minns inte alla... ger en betydligt större andel procent av befolkningen som blir utan jobb!
Volvo har ju för fasen fler anställda än vad Överkalix har invånare!!!!
I Skövde 3200 anställda... i Överkalix bor det ca 3800 personer!!!

Var var alla svarta, saftiga tidningsrubriker då???????
Nä, det är bara när det är nåt makabert elände det står om Överkalix i tidningarna...

Fast det var en solskenshistoria idag!!!
Otroligt tycker jag... Det hade kunnat sluta mycket, mycket illa...
NSD



Kommentarer
Postat av: Lillan

Cattie, du är också välkommen på spinning ;o)

2008-11-12 @ 17:30:35
Postat av: Anonym

Hahahhaha "en katt" , ojoj jag kan inte sluta skratta :D han är för härlig

2008-11-12 @ 22:40:23
Postat av: Faster Lisa

jag som skrev de där ovanför, missa visst namnet bara =)

2008-11-13 @ 08:28:59
Postat av: C

Ja, visst är han härlig!

Om det är sant, att ett skratt förlänger livet... ja, då lär jag leva läääääänge bara tack vare Edvins alla uttryck, kommentarer och ideér!!! =D

2008-11-13 @ 09:28:28
Postat av: Catherine... igen...

Ja, Lillan... jag är lite halvsugen...

men, tror inte jag skulle överleva!

Min kondis är väl ungefär lika bra som en pensionerad sengångare! =D

2008-11-13 @ 09:49:07
Postat av: Linda

Hjälp mig att fatta hur jag får in det jag spelat in med mobilen i bloggen??!!!

Mina monster håller på att testa hur långt till vansinne de kan driva mig, morr....



Ang. spinningen, ta en cykel längs bak och sätt dig då det känns ut att du ska dö.

Det är ingen som ser vad som händer där bak, utom instruktören =)

Hoppas vi ses på spinningen snart.

//Linda.

2008-11-13 @ 09:58:14
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0