Ingen tidning i brevlådan...

och inte blev jag det minsta förvånad när jag stack näsan utanför dörren...
Var tvungen att gå o ta loss puckot Ask som fastnat i en o en halv björkkvist som var ungefär 3,7 mm tjock! Fleecepyjamasen på, ja ja men, o så vinterstövlarna o jackan...
sen vågade jag mig ut i snöstormen!
Vadade genom den på vissa ställen halvmeter djupa snön, tog i ungefär lika mycket som när tar upp ett ägg ur kartongen för att få loss hunden!!! Honom skulle man kunna knyta fast med ett överkokt spaghetti o han skulle stanna kvar!
Så hängde jag upp lite mer nötter till pippisarna... dom käkar nötter för fulla muggar!
Otroligt hur mycket några små sparvar kan trycka i sig!!! =)

Sen fortsatte jag att vada mot brevlådan, med en överlycklig hund som sprang runt mina fötter med risk för att bli omkullvräkt av linan som man får studsa o hoppa över för att inte trassla in sig i! Men, till brevlådan når den inte! Ha!
Men, ingen tidning... o när jag tittade upp mot vägen så var anledningen uppenbar! Det har drivit o snöat en hel del inatt!

Och vi som ska o ranta med bilen idag...
Ja ja... det är bara att se till att starta tidigt o hålla tummarna att man inte möter nån idiot som tror att det går att köra hur fort som helst, trots en massa snö!

Nånstans i tankarna hade jag planer på lite Öppis innan, pappan slutar ju nio... det blev ett långt pass! Och direkt efter öppis till Kalix... ska vara på blodgivningen kl 13... men... ändrade planer... tror vi åker direkt o lite tidigare till Kalix!
Ska bli lite spännande att få vara lite samhällsnyttig igen!
Det är sååå länge sen sist... man får ju inte lämna blod när man är gravid eller ammar, nå barnet ska vara äldre än 18 månader... o i den situationen har jag inte varit på fyra år!
Men, nu kan jag!

Och det var ganska skönt att sitta här, framför datorn...
Eldens sprakande överröstar vinden som sliter i väggar o tak... det är kraftiga byar!
Vind + gammalt hus är ingen kul kombination!
Nä, hellre sträng kyla...
för när det blåser så känns det som det blåser rakt genom det glesa huset!
15.9 plusgrader inne i köket när jag klev upp!
Men, man får väl vara glad att man har tak över huvudet... tänker jag när jag ser dom stackars rådjuren som gräver efter mat under snön i den pinande vinden!

Nä... nu är det dags för Kuriren o NSD... Edvin är parkerad framför Madagaskar-filmen i soffan... perkulatorn har bluddrat klart så det är bara att gå o få sig morronens första kopp! Mmmmm!
.
.
.
En kvart senare:

Kolla in snöflingorna som verkligen åker på tvären! =D

Och nu har det brunnit i vår fantatstiskt underbara kamin ungefär en timme... en sju, åtta ganska små vedträn o i köket är det just nu 18,3 plusgrader!
Här kan man snacka effektiv utnyttjande av förnyelsebar energi!!! Effektivt!

Nu ska stumpan också få sig en vällingslurk...
Det var två idiothundar som (liksom dom gjort förr) rusade upp i samlad trupp på vindan... o dom är ju lika tysta o smidiga som ett gäng getter på ett plåttak!!! Så, givetvis... stumpan som varit vaken sent i natt blev ju brutalt väckt... tur att hon har så gott humör!
Edvin hade bara varit ett monster om det varit han...
men, stumpan den rara sitter i min famn o är så go, nöjd o glad!
Edvin är också jätterar idag...
Än så länge...
.
.
.
VA!!
Min annons blev INTE godkänd!!!




Är det ett tecken...
Jag ska nog ha kvar dom...

Men, undrar just varför den är STÖTANDE???
Om man nu har problem med att se på något... ska man väl för fan skita i o klicka fram en orm-annons!!!
Nå, väntar på svar från Blocket....

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Lyllo dig som åtminstone kan ge blod!!!! Var till blodcentralen för nån vecka sen men jag har inte ens nå blodkärl så de ville inte börja sticka sönder mig!!! Var ju tusan också när man ville göra en god gärning:P

pussgo

2008-11-24 @ 09:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0