Stumpan, den stumpan...

Hon ÄR en tjej...
Och, jag blir förundrad över hur könsindelat livet o beteendet faktiskt är!!!
För här har vi ett klockrent fall av icke miljöpåverkan!
För, hon har i sanningens namn väldigt få "tjejgrejer"!
Visst, rosa kläder... en hel del... men, nu börjar hon få ha en del av Edvins urvuxna pojkkläder... Leksaker i tjejmodell? Ehh... EN docka!
Hennes enda tillfällen av rosa flickinfluenser är när hon hälsar på hos Frida o Fanny med familj! Och det är så sällan så det räknas inte!

Igår hämtades ett postorderpaket ut från OK...
Stumpan dök på påsen (Edvin förärade inte försändelsen med en blick ens!) o när den inplastade LaRedoute-katalogen ramlade ut började hon hojta: "Öppa, Öppa!!!" Jag slet bort plasten o hon tog katalogen begärligt o satt tyst en bra stund, med en penna i sin hand o det såg nästan ut som hon gjorde en "order"! =)

Nå, när då kläderna kom fram var det en stumpa som genast var med o skulle prova! Och, en kofta sprang hon o tjorvade med ett bra tag, fullt upptagen med att själv försöka ta av o på! Sen testade hon brorsans byxor så när jag skulle ha honom att under mycket misstänkta frågor om vart kläderna kom från "Kommer dom från Kypas, har vi fått dom av min gamla farmor?" ("no offense" farmor... jag tycker du både ser o ÄR mycket ung!!!) o dom mörkblå byxorna vägrade han ta på sig... "Nä, dom är gamla! Kan inte ha dom, Dittos byxor!!" men, dom beiga paret, det var ett två-pack, "Funkar bra, mig kan ha dom!" o långkallingarna var omtyckta! Tänk om han visste att det stod Tights på förpackningen!!! ;-) Vilken kille skulle ta på sig ett par tights???
Så vilken skillnad, på kille o tjej!

Och om det hade det varit ett fyrkantigt paket av kartong...
DÅ hade Edvin garanterat kommit o börjat slita i det... som han alltid annars gör!

Han har börjat fundera mycket på vart saker kommer ifrån o vem som har köpt dom...
"Har vi köpt en sån?" frågar han ofta om mycket... med en bekymrad rynka i pannan som byts ut mog glädje när han får ett jakande svar!

Själv köpte jag ett par jeans... första paret på ja... jag minns inte! Lååååångt innan Edvins introduktion i mitt liv i alla fall! Hur som helst... den var mycket liten i storleken... gäller att hålla fingrarna långt borta från allt vad bullar heter om jag ska kunna klämma ner rumpan i dom! =D
Skicka tillbaka... Mjä!
Men, då har jag ju ett mål! =)
Röven SKA ner i dom!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Inte dumt med mål =)



Nu skulle nog Edvin gilla mitt jobb. I verkstaden finns en jonka grävare. Den gick precis in genom garageportarna. Den väger ca 60 ton. Inte den största av grävare men nog stor ändå.

Kom att tänka på Edvin direkt jag såg den =)

Trevlig helg

2008-11-21 @ 11:37:39
Postat av: Catherine

Ja, du... Edvin skulle nog göra vad som helst för en prao-period där!!! =D

Var till återvinningen, där han hittade en plastgrävare... höll inte på ta oss därifrån!

"Ska bara köra klart!"

Ha det gott!

2008-11-22 @ 09:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0