Måndag... det regnar... klockan är alldeles för tidigt...

Blä...

Och, varför ser det inte ut så här när man sticker näsan utanför dörren???

Pulkrace med två glada busfrön... 11 november 2007

Nä... 
När jag bestämde mig för att INTE smyga mig upp o krypa ner under det gosiga duntäcket o sticka ner näsan i stumpans hår stället... utan snöra på en balja kaffe... efter att vällingslurken till Edvin var klar o Pettson o Findus snurrade på... så gick jag ut o hämtade tidningen... i mina foppatofflor o en jacka!
Det var inte kul väder...
Inte ett dugg!
Så, nu har dom där sista snökornen som faktiskt låg på backen här igår regnat bort, så allt ser bara grått o trist ut!

Enda unset av glädje är att jag INTE har torkat av ytterdörren!!!
HAHAHA!
Jag stod med handen på skurtrasan häromdan o TÄNKTE gå ut o ta en omgång med såpa o vatten (Grumme Citronsåpa - Jättetrevligt rengöringsmedel!!!) men då kom det nåt annat mellan (läs monsterbarn) så det fick vara... o som sagt... När Senna ställde sig o påtagligt begärde uppmärksamheten när han ville komma in så kände jag bara lycka när jag såg dom där leriga tassavtrycken (den vita dörren är brunmelerad) på dörren!

Och det där tjatandet om sovmorron...
jag har väl för länge sen gett upp hoppet om att allt ska synkas... två barn som sover... två hundar som nöjt ligger o sover till en så där halvåtta i alla fall...
Men, det är väl det... gräset är grönare på andra sidan!
Och, just nu är det gräs jag dräglar efter sovmorron!

Och NU... när jag sitter här, har varit vaken snart två timmar... DÅ säger Edvin: "Jag trött! Vill gå upp soba!" o slog av tv:n o traskade upp... så snart kommer en grinig Ditto nedtrampande... väckt av den flodhästsmidige storebrorn!

Kommentarer
Postat av: Anonym

...vilken härlig bild!!! Satt just och tänkte att 1:a Advent förra året var det mycket snö...och här sitter man och ser regnet ösa ner en hel dag... SJUKT!!!!!!!!!

2008-11-10 @ 20:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0