Trist torsdag...

Det var en ovanligt trist dag att vakna upp till idag...
brukar inte känna så direkt på morron!!
Pappan åkte på jobbet... trollen o jag är tvungna att hålla oss inomhus... kallt, kallt, kallt!
Inatt har det varit 20.9 minus, just nu är det -16.
Men, skulle tro att dom ärliga graderna kan krypa ner lite till för det läcker ju ut värme både från fönster o väggar!

Köpte ett jästpaket igår, för söta degar... tror jag o trollen ska roa oss med att baka bullar!
Nu kom jag på att jag skulle ha köpt saffran också!!!
Men, men...
Det där med jul o adventkänslan har definitivt inte infunnit sig än... nånstans känns det som om jag fortfarande går o väntar på SOMMAREN 2008...
.
.
.
Lite jobbigt är det allt med detta krav på exakt det tänkta i treåringens värld!
Om han har tänkt äta frukostflingor från just exakt den blå frukostskålen... så då ÄR det den o ingen annan! Spelar ingen roll vilket alternativ man ger, eller hur man lirkar... ska det vara så ska det vara!
Jag är lite osäker på hur jag ska tackla det där... samtidigt som jag förstår att det är mycket viktigt i hans värld... så, får det ju inte gå till överdrift! Så, det blir väl lite varannan gång, eller varannan grej... vissa saker får han kräva sin vilja igenom, andra saker så då gäller det jag bestämmer o då får han ta det eller vara utan!

Dagens lunch tex... det blev hamburgare med bröd...
Han fick själv glad i hågen hälla på dressing o så tog han sin hamburgare i handen o gick ("Vill se på lyren!") till tv-n, jag traskade efter o bara tog hamburgaren o sa att den får du sitta vid bordet o äta! Vilket vrål!!!
Sen kom han o stod o vrålade, fräste, hoppade o till sist spottade på Edith som satt o åt sin mat på stolen vid köksbordet då härsknade mamman till o bar ut honom i hallen där han satt o skrek ett tag.. tills han började huckrande säga: "Jag sa förlåt! Jag sa ju förlåt!!" jag svarade till honom att han kan komma o säga förlåt till Edith, för det var henna han spottade på!

Nå, till sist kom han då, vi kramade om varandra... han sa förlåt, inte direkt till Edith... men... ändå... han satte sig o åt från sin mat!
När jag frågade om han ville ha "Soba" till maten sa han: "Nej, det heter mölölk!" så, jag småflinade lite när jag hällde glaset fullt med mö-lölk till honom!
Minuten efteråt så "Vill ha soooban!" när han tog sig en klunk mjölk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0