Tuggummirace!

"IIIIIIOOOO" säger stumpan när hon pekande står o blinkar med ögonfransarna o vill ha nåt gott! Just nu är det mitt "V6 -Green Tea  Jasmin"-tuggummi som åker med rasande fart ner i magen!!
Ojojoj... hon kommer att få dåligt i magen...
Jag tål sötningsmedel, typ aspartam, xylitol osv, urdåligt!
Får garnont i magen av det... o stumpan har ju en del likheter med mig... så... nå ja...
Edvin slukar också tuggummi... men han tuggar ju dom ett bra tag! Sen "sparar" han dom på dom mest osannolika ställena... Hushållsrullen på bordet! Elementet på toan... ja... Och gud nåde den som tar dom!!! Han ska ju fortsätta att tugga dom!!!

PISS!
Ja är sååååå fruktansvärt less PISS!
Hade det då varit hundpiss... vi har ju ändå en valp i huset...
Men, nä...
Edith har fått pippi på att plocka av sig kläderna! Ideligen åker allt av... o så blöjan också!
Hon är INTE rumsren! Nä, det är som om hon tycker det är extra kul att sätta sig o pinka här o där för att sen plaska i det... och... ännu värre... dom få gånger det hänt att det varit mer än pink i blöjan!!!!

Edvin, han pinkar ju i toan, o är jätteduktig...
men, det där med att pricka o hinna är inte alltid synkat med mina önskemål!

Så det blir många byxbyten, mattbyten osv!
Edvin är ju då dessutom superkänslig vad gäller små ynkliga blöta fläckar i byxor/kallingar!!!
Sen hinner ju inte Senna alltid ut innan det kommer några droppar... han har också en tendens, inte alls som Ask som fjölade så fort man såg lite på honom, men ändå en tendens att skvätta när han blir glad eller känner sig underlägsen... så, det pinkas på vårt golv!

Kattjä***n!!! Han har också börjat skvätta!!!
Så, nu ligger kulorna väldigt pyrt till!
Pappans sista skjutna älg var ju en brunst-tjur...
Älgarnas brunstlukt påminner mycket starkt om kattpiss!

Och, strax efter att tjuren där var nedlagd så satte Armani igång med att pinka på hallgolvet! (Jaktkängorna hade ju stått där!) Jag undrade vad i jösse namn hans sysslar med... han är ju ändå snart sex år gammal!!! Börja nu???
Nå, sen lugnade det ner sig, tills pappan skulle ut en morron o hade tagit upp jaktkängorna o ställt dom i hallen... och, på dom hade herrn tyckt att HANS lukt skulle vara! Snacka om stort självförtroende... ehh... en sju kilos katt mot en sjuhundra kilos älg!!!
Nå, hur som helst...
Jag är sååååå less PISS!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Oj oj va jag får skratta åt Edith och Edvins fasoner.. fast det är ju kanske lite lättare att läsa om det än att måste städa upp!

pussgo

2008-11-13 @ 14:33:36
Postat av: Lillan

Men jag har inte fattat att du har en kattgubbe. Innekatt? Min dotter har en Cicci-katt som är kärlekskrank lite då och då. Hon brukar gå på vandring men tydligen inte ända ner till er.



Ang spinning, den är individuell. Träna efter din egen förmåga. Skitkul träning till medryckande musik. 1:a gången en nära-döden-upplevelse, men efter 3:e gången känns det mycket bättre. Du är varmt välkommen =)

2008-11-13 @ 21:04:36
Postat av: Catherine

Jajamen... en fertil herre i sina bästa år!

Men... som sagt... kulorna hänger väldigt löst! =)

Han är bara innekatt... smitit ut ett par gånger men törs inte in, så jag måste gå o leta honom o bära hem/in honom! Och, beroende på hur länge han varit ute/borta så är han mer el. mindre mager mot hans normalt hankattsmagert underviktiga mainecoon-kropp!



Kanske jag skulle komma o testa spinna en gång... bara testa! =D

2008-11-13 @ 23:00:39
Postat av: Marris

....haha...låter som ett "typiskt" Maine Coon självförtroende...varför nöja sig med små pippisar när man kan ge sig på stora älgtjurar :-))))

Bebbarna växer då och frodas! En av dom svarta tjejerna stannar då helt klart här :-D Syns i morgon hoppas jag!

Kram

2008-11-16 @ 19:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0