Vaknade...

Klockan: 04:48
Edvin vaknar... pappan går ner för att fixa en vällingslurk som han ville ha... tanken var ju att han skulle suga i sig slurken o så somna om lite smidigt... men, det som blir kvar i sängen är ett monster, illvrålandes av ilska som sjuder ur öronen: "Jag kan SJÄLV trycka på start!" o så var den här dagen förstörd...
Stumpan vaknade, så klart... o var väl kanske inte lika monstertrött som bror, men... hon blir väl!

Pappan hade planer på en sväng med stövarn... han hade ställt klockan på 5:30, för att kliva upp tiiiidigt... Nu for jag en sväng istället... också det lika lyckat som resten av morron!
Nå, vi fick oss frisk luft i alla fall...

Hela vägen till skogs spanade jag efter harspår... jag såg räv, hund, människo, älg, bil, skoter, ren, fågel - både stora o små... men, inte ett enda harspår!!! Vare sig färskt eller gammalt... så, när vi då kliver ur bilen i den becksvarta morgonen så konstaterar jag snabbt... det lär inte bli nåt drev idag, inte!
Vi gick några svängar, men det var ju så mörkt att jag inte iddes göra några längre utsvävningar i den mörka skogen, en timme sen for vi hem!

Så, den här dan lär nog bli munter!
Har varit o testat att få monstret att somna om... o det var på vippen, men då kom ju stumpan o härjade så det sket sig... för han hade verkligen behövt somna om en sväng!
Pappan o stumpan slog igång en film o skulle se, Edvin låg i soffan o vrålade: "Vill inte se, kan bli rädd!" det var då vi gick upp o la oss, jag o Edvin, visserligen under starka protester "Jag ÄR inte trött... vill inte sova!" sen övergick vrålet i "Är rädd för det vita monstret här uppe i sovrummet!" försökte utveckla exakt var det där monstret var, vet inte säkert... men, i taket nånstans! Det är en smutsfläck, kanske nån fluga som satt livet till, jag frågade om DET var monstret... o det var det... så då förklarade jag att det nog var en fluga som man smällt med flugsmällarn.... "Nej, det är en humla!" började han utveckla rikitgt munter... sen mitt i allt : "Är rädd för HUMLAN! Huäääähääää hääää!!!" SUCK!

Idag ska det bli spännande att se hur tålamodet klarar av monstertrollen!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Håll ut Cattie!!!!! När jag kommer hem blir det kidnappning, så ni kommer hinna börja sakna era troll:P



pussgo

2008-11-27 @ 11:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0