BVC o affärn...

Dom ringde från BVC på morron o ville ha in Edvin för besiktning... Nu när han är tre år!
Så, vi fick en tid kl 14 idag...
Pappan höll på mickla med Lokomon... oljebyte mm...
så Edith fick hjälpa honom under tiden vi var till BVC!
Vi hade ett litet pep-talk i bilen om att man måste väga o mäta sig (han har hittills tvärvägrat ställa sig på vågen!) och nu blev det lite mutor att få köpa en traktor (den där från igår som han valde bort) om han var duktig o lyssnade på vad vi sa!

Och, han skötte sig så där... först skulle han absolut inte vare sig stå så han kunde mätas eller på vågen!
Var tvungen att hålla fast honom, illvrålandes mot väggen (suck) sen blir riktigt arg o säga till på skarpen... DÅ ställde han sig på vågen... sen gick resten av kollen av bara farten... det var språkutvecklingen som skulle bedömas o den var bra!
Han är ju rätt stor... ligger en bit ovanför "normal-kurvan"!
100 cm (nu är han en meter!) o 17.5kg!

Sen for vi då till Konsum en sväng... han gick runt o spatserade med sin lilla kundvagn i godan ro, jag hade en korg som jag plockade lite smått o gott i... det mest akuta var vällingen som tog slut igår!
Framme vid mejeriet stod en kvinna... som frågade om han skulle köpa mjölk när han sprättade fram där... "Nä, mej ska ha sobaan!" det blev alldeles tyst o jag riktigt såg hur kvinnan tänkte till... vad sa han? Och frågade igen, ska du köpa mjölk? "Nä, sooba!" svarade han mer bestämt! Och, jag var tvungen att bita mig i tungen för att inte bryta ut i asgarv! Sen bad kvinnan en (antagligen bekant) tjej som kom att fråga honom om han skulle köpa mjölk! Uppenbart imponerad o lite road av hans ordförråd!! =)
(Soba = Mjölk på Överkalix-bondska)

Det är riktigt kul o spännande att handla med Edvin!
Idag blev han trött o "Kan inte orka!" vid hyllan med taco-tillbehör där han snörde sig på golvet o blev liggande...

På parkeringen mötte vi "morsan"! ;-) Farmor!!

Ditto gör en min när hon prova Edvins mössa!
                            Så här såg den här säsongens första snö ut!
                                                                Skön huvudkudde till Ask!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0