Går det så går det...

Antar jag att Edvin tänkte idag...

Vi var ju till tandis, Tyra...
Det var lite mutter o gnäll "Vill inte - gör ont!" innan... men, en liten diskussion senare så öppnade han munnen så det blev räknat o kollat tänder... Allt såg bra ut, rent o helt!
Edvin fick beröm för tandborstningen med frågan "Vem har borstat tänderna så här fint?" Edvins självklara svar: "Mej!"
Så, det blev med beröm godkänt... =)

Sen ville Edvin leka ett bra tag med leksakerna i foajén... själv försökte jag använda mobilen... men, nu har den total-gett upp! Femman o Nollans tangenter funkar inte... så när jag skulle svara på pappans sms med önskan om att köpa grädde så fick jag inte ihop nåt! Ähh.. tänkte jag, jag slår av o på... sånt brukar ju funka... Ehhh...
Nä! Min pin-kod innehåller ju en nolla!!!
Så, det gick inte ens att starta telefonen!!

Sen for vi då o handlade en sväng...
Edvin tog sig en egen liten kundvagn som han fick plocka grejer i...
Och i vanlig ordning var det mycket som han ville ha (istället för mycket kan man läsa GOTT!) sen vid leksakshyllan hittade han en traktor med släp... sån där skrot som går sönder direkt... o när han fick den förklaringen så ville han inte alls ha den, nä, han hittade en liten traktorgrävare i plast istället!
Och, ja... han fick ju välja... han ville ha ett glasspaket också... men, han valde grävarn!

Jag hade lite mer handling kvar så Edvin fick stå kvar vid leksakerna medan jag strosade runt samtidigt som tankarna febrilt vandrade hem o runt i skafferiet "vad är det som saknas"! Edvin han komma en sväng med bara traktorn o sa lite malligt att han hade varit till kassan! "Va? Hade du pengar?" frågade jag men det hade han inget svar på... så vi fortsatte vår handelstur sen när jag började vara klar så är Edvin borta!
Hans vagn står lite nonchigt på snedden vid kassan... o Edvin, han leker med sin traktorgrävare på utsidan av Konsum!!!

Jag stegar iväg, med bestämda kliv o talar bestämt om vad mammor anser om barn som smiter ut innan mamman har handlat klart!!! Edvin hänger med in igen... vi gör klart handlingen o styr stegen mot kassan... Edvins vagn står fortfarande likt ett fartgupp vid kassan... antar att en o annan kund muttrat över den där vagnen som stod i vägen... =S
Nå, jag börjar packa upp varorna på bandet sen hojtar jag till Edvin att han måste komma med traktorn... Tjejen i kassan ser lite fundersam ut o säger: "Men, traktorn... ehh!?" jag muttrade nåt om att 'Ja, jag har ju sagt till att han ska komma med den så den får åka genom kassan'... "Men, den är ju betald!" säger hon o ser riktigt förbryllad ut!!!

Jag känner hur min egen min förändras från stressad småbarnsmor med lång kö bakom sig till ett frågetecken modell gigantisk! "Ja, han har lagt upp traktorn på bandet tigare, o mannen som var kund just då reagerade inte!" Men, HAHAHA! Det blev ju helt fel!!! Tjejen flinade rätt stort o tyckte det var konstigt att mannen inte reagerat över att mitt bland hans varor kom det en plast traktorgrävare för 29:90!
Nå, jag betalade traktorn, jag också... så han, den okände mannen, får väl gå tillbaka med sitt kassakvitto o kräva pengarna tillbaka!!! =)

Så, formellt gjorde ju Edvin inget fel... trakorn var ju betald!!! =)
Han resonerade väl så att... går det så går det!!!

Stannade vid bolaget också... köpte GLÖGG!!!
Fick se dom där bakom kassan o blev garnsugen på glögg!!!
Så, ett par flaskor fick slinka med i den gröna påsen jag hade med mig ut...
Sen hade dom ett nytt BIB-vin... "Douglas Green"
Douglas Green på bolaget!
Och till köttfärssåsen som pappan hade gjort smakade vinet gudomligt!!!
Köttfärssås med massor av vitlök o en gnutta punschmögelost!!!
Till det hela en grekisk sallad, röd lök... tomat... fetaost osv! Mmmm!

Och vinet... ja, jag tror det funkar till annat också, mina favoriter i nämd ordning Cabernet Sauvignon och Syrah (eller Shiraz som den också heter) är toppensmaskiga druvor!
Sen var det inte helt fel med en BIB utan kartong! Betydligt mindre skräp, för mig, för tillverkaren o transportören, för bolagets personal o inte minst miljön!
Nu får väl nåt träd stå kvar ohugget istället för att bli en kartong som handlöst kastas i skräpet! (eller hamnar i kaminen!!!)

Puh... pappan eldar!
34 grader varmt säger termometern på väggen strax bortanför kaminen... men, helt klart är det inte många grader ifrån här var jag sitter vid datorn... stickade tröj/topen börjar kännas olidligt varm!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Jag höll på dö av skratt!! Han är bara för go Edvin:D Jag kan riktigt se framför mig där han lägger upp traktorn å sen drar ut för att leka!

pussgo

2008-10-28 @ 19:01:54
Postat av: Catherine

haha...

det höll pappan också!



(Jag med, men var tvungen att hålla god min i affären!!!)

2008-10-28 @ 19:35:49
Postat av: Greta

Kanske Edvin hade charmat farbrorn så han köpte den.För hade det varit Inga-Britt så hon skulle garanterat ha köpt den, vilket barn det än hade varit känt eller okänt för hon älskar alla småbarn :)

2008-10-28 @ 20:41:15
Postat av: Lillan

Jag skrattar så tårarna sprutar =D

Berättade historien åt karl i huset å det var inte det lättaste när man skrattar så magen gör ont.

Vilken unge du har!

2008-10-28 @ 22:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0