Han HAR blick!

Pappan sitter o läser sin nyinköpta 4 Wheel Drive, eller ny o ny... i onsdags köpte han den, men jag tror inte att han hunnit/haft läga att öppna den förrän nu på förmiddan... sitter o tar sig tretåren till kaffet efter frukosten... Båda småtrollen sitter o ser på tecknat o han hinner väl inte mer än till tredje sidan så kommer Edvin inskuttande: "Vad har du hittat?" med förvånat tonläge... "Ehh, jag har hittat en biltidning!" suckar pappan lite uppgivet som om han visste att nu var friden slut, inget mer läsande i lugn o ro eller längtansfullt bligande på som fyrhjulade fordonen! Nä, nu blev det "Vad är det där?" "Inte det där finns?" "Ingenting!" "Kolla!" "Vad DEN har?" "Ratten!"  till sist:
"Du ta den där, jag tar EGEN!" o så sprang han o hämtade sin Traktor Power-tidning!
Och, inga högljudda protester hördes från pappans håll...  ;-)

Det var väl antagligen för lite traktorer i den där tidningen pappan läste...
För, det första han spanade in i tidningen var den här traktorn:


Va, syntes den inte???

Nä, jag såg den inte heller... men, om man kikar där bakom den där oranga pick-upen (som jag tror pappan tyckte var lite så där vill-ha-stön-aktig) så faktiskt finns där en traktor!!!
Så, snacka om att ungen har blick! Han SER en traktor var helst den försöker gömma sig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0