Kakbak med bismak.... =S

Eller... rättare sagt, bi-lukt!

Jag o Edvin satte igång med ett kak-bak!
Vi skulle sno ihop en "Silvia-kaka"... enkelt att göra, ack så god!

Edvin övergav mig o baket för en Lokomo-körning med pappan... dom skulle o hämta björkarna som dom hållit på hugga... så jag fick själv ordna glasyren o stod där o rörde ihop smör, socker o äggula under kokning... när det börjar lukta konstigt... rättare sagt skit!
Jag börjar fundera... Äggen? Gamla... luktar skit???
Bestämt likt lukten av bebisbajs! (här är en mamma med supertrimmad bebisbajs detektor i näsan!)

Men, nä.. äggen är långt ifrån gamla, köpte dom förra veckan o håller till långt in i november... men, va sjutton är det som luktar?
Börjar nosa runt omkring spisen osv... ser inget men känner lukt!
Börjar ju tro att jag inbillar mig... tills jag ska hälla över glasyren på kakan o går mot diskbänken! Där ser jag två "oskyldiga" hundar stå o smaska i sig en dittos bajsblöja i hallen!!! Urk!

Nu fick ju Senna också smak på bajsblöja... få se dom om han blir som en igel på dom!
Tack o lov är det inte allt för lång tid kvar innan hon börjar bli "rumsren" fast jag tvivlar... för så fort hon får av sig blöjan så pinkar hon!!! De är väl kul... =)


Smaskens...

o så middan....
Också riktigt gott... trots att jag glömde curryn!

Faster Lisa kom o hälsade på idag! =)
Edvin fick en radiostyrd bil... o både han o Edith (OCH pappan OCH Lisa!!) körde som blådårar... dom stunder dom höll sams!
Tyckte mest att Ditton sprang gapande runt o jagade fjärrkontrollen!
Monsterdockan...

Edvin hängde med till Kypas när farmor kom o hämtade, och det är sjukt hur TYST det blir när han åker bort!
Det blir en sån förlamande tystnad trots att hundar, katt o stumpan lever om!!!
Lustigt, att en sån liten människa kan fylla sånt stort rum här i världen! =)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Alltså!

Jag har det väldigt tyst och lugnt FAST jag har en Edvin i huset. Han har stigit upp för en och en halv timme sen och jag hör inte av honom annat än då jag måste laga skördaren som tappat hytten!!!

2008-10-28 @ 06:55:51
Postat av: Catherine

=D

Jag konstaterade på morron att det är inte BARA Edvin som låter... men, när han är borta har ju stumpan ingen att jävlas med, eller någon som jävlas med henne! Allstå... HON är också tyst! =)Så, det är väl helheten!

2008-10-28 @ 08:36:49
Postat av: Lillan

Woa ha ha ha! Höll på att skratta ihjäl mig över din liknelse - supertrimmad bebisbajs detektor i näsan. Inte klokt vilka beskrivningar du har människa =D

Men i nästa mening du skrev höll jag på att kräkas när jag såg bilden av vovvarna som slafsade på en bajsblöja - uäk vad äckligt! (Det är såna gånger jag inte vill ha hund)

2008-10-28 @ 18:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0