Kommer på mig själv...

med att sitta med ett fånigt flin klistrat tvärs över ansiktet när jag tittar på "Stjärnor på is"!
Det där blir en följetong för mig!!!
Det var ju hur bra som helst!

När jag var liten älskade jag att se på konståkning och drömde i hemlighet om att glida runt som en prinsessa över isen, o då på den tiden gjorde dom ju riktiga hopp, piruetter, skruvar... ja, vad det då heter... det dom gör nuförtiden är ju halvfjasigt, inte är det då nå tresaltormortaler där han kastar upp henne flera varv halvvägs upp till taket!
Åhhh... vad jag tyckte det var cooooolt!
Så, det här värsting braiga tv-programmet kommer jag att garntitta på!
Och, dom var alla såååå duktiga... Men, Markus Fagervall... Jisses så bra dom var!
Så mjukt, behagligt o ömt... och snyggt o säkert! Min favorit...
Sen tyckte jag Malin E var helt suverän som faktiskt gjorde det!
För, jag tror ta mig sjutton hon är mindre vig än vad jag är!!!
Och, det trodde jag inte var möljigt! =)

Resten av dan har varit en bra dag...
Pappan o Edvin sov ju som sagt i Kypas, så på morronkvisten nångång har pappan o Senna jonkat sig ut till skogs o gjort livet osäkert för alla harar!
Lite avis är jag att jag inte var med...
Senna hade skött sig så bra...
Han gör sina stora, fina slag (för att bara vara knappt fem månader gammal!) o pappan hade fått se haren o strax därefter fick han också höra Senna driva!!!
Inte så länge, med två tappt... men, ändå... Ett riktigt hardrev!!! =)

Sen for jag o stumpan så vi passade in 9-färjan...
När pappan kom från skogen vid tio-snåret så for vi strax iväg med fågeljägarna!!!
Lasse o Anna kom ju också... så, vi var tre ivriga jägare o två om möjligt ännu ivrigare jyckar som begav oss till fågelmarkerna...
Försa halva milen hade vi inte nån fågelkontakt alls... sen stannade vi för kaffe o bulla (till kanelbullensdags ära) i Vitträsk-kojan och efter den rasten så dels hittade vi fågel o så lugnade hundarna ner sig i sina sök...

Lucas skötte sig hur bra som helst!!!
Jag var riktigt imponerad... inte för att jag nånsin provat att jaga med en gordonsetter förr... men, mitt fördomsfulla tyckande om settrar överhuvudtaget har ju dragit alla över en kam! Och, det kan jag villigt erkänna... Lucas sopade alla mina fördomar all världens väg!
Han hade ett jättefint sök...
Fina, lagom stora slag, jättebra reviering... marken fick han med sig ypperligt... och, suverän kontakt med Lasse som med så små medel styrde honom exakt vart han ville... Han hittade, och stod för fågel... Vi trampade inte upp en enda fågel, däremot så gjorde ju Ask i vanlig ordning sina drivande eftergångar!!!
Suck... men, det blir nog hund av honom också... nån gång!
Men, det var en fröjd att se Lucas!
Ett par skott... men, inga fåglar i backen! Men, jätteskoj!!!


Action i skogen...

Edvin slocknade som en stock...
Stumpan håller fortfarande låda... o klockan är 22:41
Ja, det är väl bara att konstatera att inte kommer vi oss upp i några stövartider imorn!

Vädret...
Ja, i natt har det varit minus 8,9 och det kom faktiskt nån snöflinga... fjorton eller femton stycken!
Så, nätets smhi-prognos hade inte helt fel om dagens väder!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0