Lååååång skön sovmorron!

HAHAHA!!!

Allt var som upplagt för just en lång, skön sovmorron!
Pappan hade åkt tidigt för älgjakt, så hundarna var det ingen panik med.... dom hade fått vara ut! Trollen hade somnat sent igår, Edvin som en stock i bilen ca 21.30 när vi for från 35-årskalaset på Hällan o Edith, ja hon somnade också som en stock, fast henne går det inte att bära in o lägga i sängen, nä, hon vaknar o så har hon laddat batterierna för ett par timmar! Så, hon somnade verkligen sent...ett bra tag efter tolv!
Så, jag var så säker på att DENNA morron får man ligga o slöa i sängen tills man blir less!
HAHAHA!!!

Ett bra tag före sju sprättar Edvin upp o ska "Vill se tewe!" det gör han ju en stund, sen är det "Vill ha vällingslurk!" så då säger jag åt honom att ligga kvar o se på tv, så går jag o fixar honom slurken! Nå men givetvis så kommer han ju strax efter nedtrampandes i trappan... den kassaskåpssmidige Edvin som smyger sig som en katt ur sängen....
HAHAHA!!!

Nä, givetvis så vaknar ju stumpan (som sover rätt hårt på mornarna!) antagligen har han väl härjat med henne... så hon kommer gnällandes ner för trappan...
Här var det en som var TRÖTT!
Så, jag skickade upp en flaska med Edvin med ordern: "I säng!" gjorde flaska nummer två.... släppte in Senna som hade fått gå ut en sväng, traskade upp med griniga Ditton så hon fick sig en slurk.
Vi la oss för att kanske mojsa en stund till...
Edvin vrider o vänder på sig, jag hör ett väsande ljud som bubblar upp ur mig: "Det var DU som skulle ha välling, DRICK!" när han ligger o skakar sin orörda flaska o Edith har sugit i sig sin för länge sen... Sen kommer Senna upptrampandes... det är väl stövartarmen som suger efter frukost, då konstaterar jag, NÄ, bara att kliva upp o koka kaffe!

I en annan värld hade detta hänt:

Edvin vaknar, kommer över o lägger sig för att se lite barnprogram.... vill ha välling som jag smyger mig ner för att fixa... (det tar en minut) sen smyger jag upp där det rara barnet ligger helt stilla i väntan på sin slurk... som han får o suger i sig lika lugnt o stilla... Mamman somnar om, den helt ovetande stumpan sover ostört hela tiden o monsterpojken somnar strax om till ljudet av Dora utforskaren!!!

HAHAHA!!!

Ja, haha...

Elden som pappan gjort på morron hade kvar lite glöd... så, det var busenkelt att fjutta igång ett par vedträn till... nåt enkelt i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0