Leos lekland!

Idag var det då dags...
dags för en spännande bussresa med "öppis" till Luleå och Leos lekland!
Vi var ju förra året - jag, Edvin, Edith i barnvagnen o så Frida... o hade skitskoj!
Nu hängde också Fanny o Emma med... o vi hade hur kul som helst!

Fast... det var inte många millisekunder från att det inte blivit nåt överhuvudtaget...
För, det började med en helvetesmorron!

Pappan gick upp vid sextiden när Senna satte igång med sin serenad...
Och, monsterpojken tassade efter... blev omkullsprungen av hund, skulle gå o pinka o sen var det bara vansinne av allt!
Jag var tvungen att gå ner o kolla va sjutton som händer!

Och det var vansinne, helt seriöst! Totalt vansinne!!!
Han "KAN INTE ORKA" med precis allt!
Det går inte att beskriva hur han blir...
Nu skulle han promt lyftas upp på toaletten för "jag kan inte orka"-sätta sig själv... jag tvärvägrade... lirkade o försökte på alla andra sätt att han antingen helt själv, med hjälp av pallen eller genom att klättra på mitt ben där jag satt på knäna framför toalettstolen under dom tio minuter jag tjafsade med honom om just det! Men, NÄ, "Gör ont i benen!" och då var det MINA ben som avsågs! Till sist kravlade han sig på nåt lustigt sätt upp, o jönspinkade under konstant gapande, grinande, vrålande!!! Garnknep ihop så att det bara kom några droppar åt gången!!! Först så börjar man ju tro att det är nåt allvarligt fel... fast jag vet att det är ett tjurigt monster som trotsar, men, man börjar ju fundera! Men, det var bara tjafs, för resten av dan har han haft noll problem med att vare sig ta sig upp på toan eller med själva pinkandet!

Sen var det en massa tjafs o gnäll om allt o inget... när jag, forfarande invirad i handduken efter duschen, försöker få på trollen ytterkläderna börjar jag känna en lätt stress (läs, bli vansinnig o vråla rätt ut: "Jag blir vansinnig på detta sata satans förbannades dårhus!") för, när man då tar ner Edvins mössa o vantar mm... så hinner ju en monsterdocka smita med hälften innan man fått på det! Sen, ska ju hennes kläder på!!! Och, hälften är borta, där också! HUR hinner hon???

Suck...
Till sist så hade tom mamman fått på sig kläderna o vi är på väg... klockan hann inte springa iväg såååå mycket, utan vi kom iväg kvart över åtta... Men, min adrenalin-nivå var farligt när bristningsgränsen!!!

Han hann ju också slå en träskopa i skallen på Senna... Visserligen en pytteliten, typ kaffemått... o väldigt lätt... Men, mitt tålamod för att jävlas med djur är under noll! Obefintligt... så, jag nöp fast i hans armar, spände ögonen i honom när jag satte mig på huk o frågade vad sjutton han sysslade med o om man får göra så! Han svarade ju såklart "Nä!" o jag krävde att han skulle ta den där skopan o gå ner o lägga den i kökslådan (dom hade hunnit riva ut ett par såna också på morron) utan nå tjafs! Men... "Jag kan inte orka!" och "Gripen kan inte ta den!!" vrål/grin/gapade han o måttade med fingrarna som en timmergrip, som inte gick ihop helt!!! "Men, sitt kvar här då... Tills du tar skopan o går ner... Vi kommer att missa bussen!!!" men han totalvägrade att alls peta i skopan!!!

Jag stegade iväg, halvvägs nerför trappan susar en träskopa förbi mig! Jag blir så där morrande tyst... trampar upp, väser... Edvin rusar in i sovrummet under vilda skrik: "SLÅ MIG INTE! SLÅ MIG INTE!!!" Ehhh... Jag blev helpaff... stannade o såg på honom där han stod med armarna över huvudet, rädd att jag skulle SLÅ honom!!!
Ehhh... visst tar jag tag i honom... när saker går överstyr tar jag tag i honom, håller fast honom tills jag får kontakt... får till en dialog utan vrål o gap! Jag är ensvis som synden, o Edvin är ett vansinnigt starkt barn! Men, se SLÅ honom... det har aldrig hänt!!! Så, jag bara sa till honom.. "Nä, inte slår jag dig!" o så gick jag ner... ärligt talat så vet jag inte vad som hände med den där skopan!
Men, till Luleå kom vi... o resten av dan blev underbar!

SKA VI INTE ÅKA NÅNGÅNG???

Bussen skall strax avgå från Överkalix... o det är spänd förväntan!

Sen käkade vi lunch, sen lekte vi en stund... och, ja.. jag erkänner villigt!
Jag tycker att det är skitkul att leka där!
Åka rutschkana, hoppa i hoppborgar, rulla runt bland bollarna i bollhaven mm... mm... mm...
Åhh.. vad härligt det hade varit att få vara fem år o rasa runt där...



och, så lekte vi...o lekte...o lekte...

Tills det var dags att ge sig!
Vi missade bussen!!! =S
Men, det gjorde ju inget, för den där lilla behagliga promenaden
från Leos lekland till Toys 'r us var bara skön...
o så fick vi ju se - - - >
En gaffeltruck, modell STOR som hade en liten gaffeltruck som den körde runt med!
Coooolt!
Och, jag konstaterade till Emma att jag tror jag vet varför pappan undviker att följa med på såna här evenmang... den där mamman är ju lite skämmig, där hon far runt o flänger... knäpper kort, krälar kring golven... leker o har kul! Men, det är ju just det... Jag har kul! Och, jag får minnen... o skiter fullständigt i vad folk tycker o tänker när dom ser mig!!! =)

Nå, det där varuhuset... med leksaker...
Jag dumpade resten av gänget där, sen traskade jag själv till Djurmagasinet... hittade ett par koppel till hundarna!
Så, nu slipper dom ha ihopknytta o trasiga koppel...
o jag lovade mig själv att inte hantera röjyxan samtidigt som jag håller i hundkoppel!!!

Och, ett dammsugarmustycke från Biltema,
jag frågade speciellt hur länge dom ska hålla...
o fick svaret att åtminstone så länge dom har garanti... alltså ett år!!!???

Sen var det ett trött gäng som satte sig på bussen för återfärd till Överkalix!
 
Lite gnäll från stumpan under resan... men, va sjutton!
Hon hade ätit lunch 10.30... Bussen avgick 14:43 nångång!
Busat som bara den hela dan med massor av intryck!
Edvih slocknade rätt fort (tror jag, han var tyst i alla fall där han satt bredvid Frida) o stumpan busade jag med hela resan så, dom har skött sig superbra!

Fast stumpan höll igång ett tag till...
Hennes leksak var en schleich-häst, en andalusisk hingst o en paraply-vagn!!!
Mycket uppskattad, även av storebror som snodde den av henne under högljudda protester!!! Men, när jag skulle ge henne hans nya traktor istället då, så blev det annat ljud direkt... "Nä, inte ditto ta min traktor!" men, låt då hennes vagn vara... sen satte Edvin igång att riva bort papper från en vällingkartong... o då var stumpan snabb som ögat med att sno traktorn och stoppa ner den i vagnen o strutta iväg! - - - >
Det är Edvin hon sneglar på!!!

Skönaste bilden idag:

Brudarna njuter av farten!!!

Och så det här också...

Det var ju ett klant-arsel till fotograf som stod i vägen!!!

Sen ska jag tillsist bara göra en rättning...
Pappans köttfärssås häromdan...
han hade satt Kavlis whiskeymjukost! Inte punsch...
vi har båda sorterna... o dom är jättegoda på digestive-kex också!

Och, nu är jag rätt matt...
Blir ju Luleå i morron också!!!
Men, det ska bli både skönt o jobbigt...
Dr. Bramberg!!! JAAAAA!!!
HD-röntgen... Hugaligen...

Kommentarer
Postat av: Greta

Oh va mysigt ni ser ut att ha haft det, och tack för vuxenstödet åt Frida & Fanny. Kram

2008-10-30 @ 22:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0