Mamma Mia!

Jag hade en bio-dejt ikväll!
Och, innan dess en pizza-middag på Köket!
Ja, det är ett antal år sen jag varit på bio sist... om jag ska vara ärlig så minns jag faktiskt inte vad, när o hur jag sist var på bio!!! Men, nu har jag nåt att fylla i dom där svarsformulären som dimper ner i mailen titt som tätt... Senaste biofilm: Mamma Mia! =)

Och den var bra!!!
Så, ett stort tack till "morsan" eller... kanske i alla fall jag ska kalla henne svärmor... ;-)
För, det är tack vare henne jag kom mig iväg på både pizza o bio!
Filmen var en blandning mellan musikal, dramafilm o konsert!
I början undrade jag va sjutton detta var för nåt! Men, eftersom så blev det en skön upplevelse! ABBA har gjort väldigt mycket bra musik, det kan inte hjälpas... det som kändes lite väl löjligt var två scenbilder av först Benny o sen Björn... liksom linslusar inklistrade i filmen...

Pizzan... mja... hade nog alldeles för högt uppskruvade förväntningar!!!
Eller så har jag blivit alldeles för kräsen!

Pappan fightades med trollen... fast dom hade varit rätt rara...
Värsta grejen var väl Edvin som omkring åttasnåret gick på toa... Och ropade dit pappan när han var klar, pappan frågar ju självklart om han ska torka rumpan... "Nä, mamma ska torka!" men, försökte pappan förklara att det tar länge innan mamman kommer, en timma! "En timme? Hmmm?! Jag väntar!" men, en timme är länge fortsatte pappan o försökte muta med ett tuggummi... men, nä.. han skulle vänta! Pappan förklarade att filmen Cars tar en timme och Edvin: "Mamma ska torka! Jag väntar!" hehe... nu skyller han inte på en hård mage o låtsas knösta i alla fall!!! =D
Pappan tog resolut o höll fast honom o torkade, under högljudda protester men, jisses!!! Det börjar bli misstänkt likt tvångssyndrom!!! I morron är det Leos leklandsres med Öppis... o jag skojade lite när jag gav förslaget att pappan kan åka till Luleå så far jag ut med stövarn... "Hö! Tänk om han måste gå skita där! Hur ska det då gå?!" och jag fick en vision av en ockuperad toalett på Leos lekland i flera timmar och en mamma som stressande rusar för att hinna med två-bussen till Luleå och en otorkad röv!!! =)

Men, kanske det gav sig nu... när det var tvunget att pappa torkar röven!
Annars har det en tendens att börja bli jobbigt...
Men, det kan inte hjälpas... han är härlig o en fantastisk glädjespridare!

Nå, som sagt... Leos Lekland i morron!
Edvin har längtat o tjatat om att åka buss i en vecka!
Och, det ska bli superkul!

Trött är jag, har nog haft för mycket social stimulans utan barn!!!
Go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0