Tillrättavisningar!

Ja, ibland får man sig tillrättavisningar som man liksom bara ler åt!

När vi sitter o käkar frukost idag, havregrynsgröt o limpsmörgåsar...
leverpastej o så lite saltgurka!
Edvin hade allvarlig beslutsångest över vilken sylt han skulle ha... ingen av dom alternativ som redan var framplockade från kylen, lingonsylt eller äppelmos, dög till herrn: "Vill ha EGEN sylt!" var hans önskan/befallning (är inte säker på vilket)!
Så, då plockar jag fram jordgubbs o hjortronsylten också, först är det "Nä!" men sen visar det sig att jordgubbssylten dög!
Så, han får då en klick... Stumpan får sitt äppelmos spätt på med lite jordgubbssylt hon också...

Sen vill ju herrn ha mer sylt... o tar sin välanvända sked från gröt/mjölk/sylttallriken o öser upp lite mer sylt!!! "Nä! Man måste ha en ren sked till sylten!!!" läxade jag honom!
Nå, väl... gröt o sylt smaskades upp, likaså min smörgås, så jag norpade stumpans halva smörade limpskiva, hon hade börjat "leka" med den... ösa upp gröt från tallriken på mackan... alltså, hon var mätt! Så, då tar jag då halva hennes macka, skivar mig ett par leverpastejskivor o så fiskar jag upp några gurkskivor från burken o får mig en avhyvling: "NÄ! Ta INTE med fingrarna!" från herrn!!!

Pappan fick sig härom dan!!!
Han stod vid garaget när en meter Edvin står på bron o hojtar: "KOM IN!!! Ingen jacka på!" med bestämd ton!

Det är lite allmänt gnälligt idag...
Jag känner att min stubin är rätt kort!
Och, öronen är lite väl känsliga för tonläget dom där små trollen har (läs gnäll!!!) och jag har en känsla av att den där skogssvängen igår inte gjorde förkylningen bättre... Huvudet känns så där snorigt tungt... o ögonen grusiga... Helst vill jag bara gå o lägga mig, i lugn o ro utan att höra nått: "UHUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" eller "Ditto ivähäääägeeen! Akta Ditto!" eller nåt annat pipande, gnällande eller tjålande!
Men, men... det lär ju inte inträffa...

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag fixar två burkar kola till dig, tar med dem till öppis och hoppas at ni är där =)...

//Linda

2008-10-01 @ 14:18:52
Postat av: Faster Anna

2008-10-01 @ 16:47:18
Postat av: Faster Anna

Datorn tjorvar... :/



Han är för gullig, den där Edvin :) Men, han behandlar ju bara andra såsom de behandlar honom ;)



Ha det bra

2008-10-01 @ 16:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0