Total tyyyssssssssstnad...

Pappan tog med sig trollen, dom tre yngsta o for åt Kypas!
Att tystnad kan vara så total...
Nu hör man frysen som surrar, att det knäpper i kaminen, datorns surr...
helt otroligt att så små varelser kan ha så mycket ljud inom sig!
Tangentbordet låter som en kulspruta!!! Annars märker jag inte ljudet... =)

Nå, skönt...
Lite nytta tänkte jag hinna göra nu!
.
.
.

YR.NO - Vädret i Överkalix... eller vart man vill!
Det är ju en riktigt bra vädersajt!
.
.
.
Vi tog oss en promenad ner till älven, jag o Ask... nå, för Ask var det jakt!
Det finns alla möjliga o omöjliga fåglar där...
Allt från småsparvar till svanar via nån spov o gräsand...
Ett par skall-tillfällen... javisst! HAHAHA!

Men, det var lågvatten o torrt o fint att gå, hela vägen ner till älven utan en droppe fukt trots endast foppatofflorna! =)
När man kom ner till älven var det så där vackert som bara naturen kan vara... absolut spegelblankt på älven, lågt vatten... så man ser sand lite här o där som blandades med himlens blågrå färg o vattnets brunblåa nyans... naturen runtomkring var så där trist grå/brun/svart som den är när alla löven fallit... men, helheten i det trista, bruna var bedövande vackert! När två svanar lyfte en bit bort o flög norrut (???) så var dom så kritvita i bilden så det nästan bländades... vi bor vackert här uppe... tänk om stockholmarna hade en aning...

Sen stod jag vid bänken i köket och njöt av att utrymmet utökats!
Mikron har fått flytta ner i skåpet under, o det var otroligt vad mycket plats den tog!
Det kändes som om man hade ett restaurangkök att jobba i när jag stod o skivade dom kokta mandelpotatisarna till laxlådan... mmmm!

Vädret... ja, det såg murrigt ut i norr...
Hade det varit juli så hade det garanterat kommit en åskskur... för, det bara vällde in gråsvarta moln, o en störtskur... som nästan lika fort försvann!
Tur att den inte kom när vi var ner till älven... =)

Nu börjar jag känna lite troll-abstinens...
Inte ofta jag är borta från Edtih så här länge!

Det gläder mig att Linda med barn kommer till Öppis imorn!
Var lite oroad att jag skulle bli själv igen... puh!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi har beslutat att komma på öppis!!!

Kennelpappan får ta hand om Flex, har vi något att skylla på om det går åt fanders.

//Linda

2008-10-07 @ 16:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0