Tuttfritt!!!

Han somnade utan napp!!!
Helt utan protester...
Edith fick ha sin en liten stund när hon somnade, o trots det så var det inget gnäll över "nappeeeen"!!!
Det gjorde nog susen att gå till tandis o dom sa där att "Ajaj, nu är du tre år! Då måste du sluta med nappen!"
Få se, och hoppas att det håller i sig!

På kvällen när vi borstade tänderna började Edvin prata om att det var roligt hos tandläkaren och att stolen åkte upp o ner! Så, trots att det var totalvägran under protest där, så gjorde det mycket intryck! Bra! =)

Vi firade första natten utan napp med varm choklad o kanelbullar till "frukost"!

Fyllde på fågelmat på morron!
Sparvskrällena äter som hästar!
Tidigare hade vi ju en "ställning" som spättades ner i marken varje säsong, men där går nu löplinan till hundarna... och, hade fågelmaten fått stå där så hade det bara blivit ett enda hundsnurrande o fastna med linan i den! (och en o annan talgboll kanske hade hamnat i stövarmagen)!
Men, nu fixade pappan en ställning ut från fönstret... för, jag ville ju ha fågelmaten så man ser fåglarna från fönstret! Och, nu ser man perfekt! Stumpan blev jätteimponerad... "Pippi!!!" dom första dagarna!
Nu på morron var det helt tomt i röret med frön så jag var o plockade in det för påfyllning... sen så nådde jag inte riktigt upp för att hänga den så jag ställde ner röret o gick till garaget o hämtade en hink att stå på (det tog väl 14 sekunder!) under tiden hade ett gäng talltitor flygit ner o börjat kalasa på fröna!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vad ni är duktiga...

Jag bävar för den dagen vi ska ta bort tutten!!!

Samlar energi för det redan nu =).

//Linda

2008-10-29 @ 14:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0