Våffel-koma!

Det var smaskigt med våfflor... o grädde... o sylt!
Och kul att se lite bybor!
Jag kan ju inte direkt skryta med att vi är speciellt flitiga med deltagandet i bya-aktiviteterna!

Men, det var i alla fall trevligt... o gott!
Dom gräddade våfflor så oset stod högt i skyn!!!
Edvin tyckte det var både skoj o smaskens som attans!
Han poängterade flera gånger hur gott med våfflor det är, jag nämnde till honom att han då kan säga tack för våfflorna sen... o strax innan vi skulle gå frågade jag vad det var han skulle säga... Han rusade mot köket o hojtade: "Tackar för våffler!" =)

Sen var ju Elsa där... hon är ganska på pricken ett år äldre än Edvin, men dom fann varandra rätt bra ändå... tom Edith hängde på deras lekar med spring i benen! Sen satte dom sig vid tramporgeln, alla tre, o försökte få fram klinkande! Jag blev faktiskt riktigt imponerad över att Edvin klurade ut att man måsta trampa med fötterna (en sån där gammal skolorgel!) för att det ska låta när man spelar på tangenterna!!!
Totalt utslagna.... VÅFFEL-KOMA!

Nä... Nu ska jag borsta tänder på troll...

Det är Överkalix-anknytning på tv ikväll!
Hål i väggen!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ja nog osade det rejält i gamla bönhuset idag!

Men gott var det =)

2008-10-26 @ 21:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0