Bastubad...

Nu blev det äntligen gjort!
Skrubba bastun!
Egentligen var det väl inte bastun som behövde mest skrubbning... utan golvet!
För, när det var stock i avloppet för nåt tag sen så tröck det ju upp gulligt avloppsvatten medmera äckligt bihang... så, det där tillfället att kunna gå ner i lugn o ro, utan små hjälpredor, har inte infunnit sig förrän idag!!!
Men, nu är det så fint där...
Sist jag gjorde en sån storskrubbning var för lite drygt två år sen... o då blev det en tjejkväll som i vanlig ordning slutade i svammel... nämner inget specifikt... men, en sak är säker... Jisses så skönt det är att slippa fyllesvammel!!!
Nu finns det ingen i mitt liv som blir ett pucko när dom dricker... har dom inte dött så har dom försvunnit ur bekantskapskretsen på annat vis o det är såååå skönt!

När jag satt där nere så började jag ju kika i lite papper från Kjell...
o lite nostalgisk blev jag... Jag tror inte att han har nånsin kastat ett papper!
Massor av vykort, teckningar... våra poäng när vi spelat kort... tågbiljetter... tom biljetten som han köpte i BOLLNÄS!!! När han blev avkastad (i fyllan) från tåget o var tvungen ta morrontåget när han nyktrat till!
Allt... allt... allt är sparat... ska bli både jobbigt o lite spännande att ta tag i det där...

Nä, nu ska jag gå o krypa till kojs...
blev sent ikväll... men, det är den där monsterdockans fel!
Hon höll på skruva sig i över två timmar i sängen innan jag tappade tålamodet o ångade ner... så, då förbarmade sig pappan över henne... jag hann vika ihop tvättberget o till slut kunde vi då ta oss en bastu... tillsammans!
Men, då har ju klockan sprungit iväg ocskå...
Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0