Ribban är satt...

Edvin började kvart i sju på morron....
"Ehähä, ehhuhöhö, eeeehäähähä! Vill ha naaaappen!" jag gav honom först en napp... "Nä, inte den nappen!" då fick han den andra nappen som låg i närheten, nappar har ju en tendens att hamna längst i eller längst under allting, men nu fanns det faktiskt TVÅ nappar! Men, blev det rätt??? Nä, mera gnäll, småspark med fötterna... o mammans humör sjönk till minus fyra på stört! "Men, gå härifrån om du ska gnälla!" morrade jag... Då började han gnälla om "Vill ha sluuurk" o sen "Titta TV!" mina dova morranden under täcket var: "Jag vill sova!!!"
Det slutade med att han tre kvart senare hade fått väckt Edith, så då började dom båda gnälla! Det var bara att masa sig ner, fixa välling... Edith kom ner till mig, o var den solstråle hon alltid är... Edvin stannade uppe i sängen för att se tv... Jag fixade iordning slurkarna... Edith sög i sig sin flaska på ett par sekunder! Hon är helt otrolig på slurkarna!!! =)

Edvin fick sin flaska o forsatte o se Byggare Bob eller vad det nu var på tv:n...
Medan jag pysslar på med kaffekokning osv... så pyser ju stumpan upp till Edvin...
Och, det otroligt hur en liten ettårig tjej kan ha sån makt o styrka över sin treårige bror!
Illvrålet som kom från vindan när Edvin vrålade "Mamma!!!!! Kom UPP!!!" fick det nästan att isa sig i blodet, jag väntade mig nån blodig katastrof där uppe.... Men, nä, värre än att Edith hade hittat fjärrkontrollerna o fått igång Telias hyrfilms-sidor var det inte! Edvin nästan hysterisk: "Jag vill titta TV!!!!"
Dom tjafsar, bråkar o har sig, dagarna i ända!
Och, i regel är det Edith med en illvillig blick som gör nåt jäkelskap med honom, fipplar med tv:n, snor nappen eller nån grej han håller på med... o Edvin illvrålar o ropar på hjälp!
Dom är bara ett o tre... VAD ska det bli i fortsättningen???
Lättretad, tjurig storebror o en lillasyster full i bus!

Så fortsätter den här dan i den här nivån på gnällskalan... puh!

Idag ska jag till vårdcentralen! HAHAHA!
Fick en tid för att kolla foten... o det är det absolut roligaste jag vet... HAHAHA!!!
Att springa till vårdcentralen!
Läkare är inte kul...
Nå, hoppas att det går att dunka dit nån kortisonspruta... det brukar vara grejjer det!

kl 09:32
Snart kommer pappan... Halleluja!
Då rymmer jag!!!
För, det här är en sån där dag... som bara blir helt galen!
Under den senaste timmen har jag omväxlande haft grinande ungar i famnen!
Edvin lyckades på något sätt med klassikern...
Ramla med något i munnen!

Dom sprang o busade fram o tillbaka, flera gånger sa jag åt dom att lugna ner sig... ta det lugnt... snart gör nån illa sig! Och, mycket riktigt... där låg då Edvin på sopborsten och Edith ovanpå honom i en enda hög på golvet... Ask sprang ju runt där, han också... hur exakt det gick till vet jag inte, men, nån napp lär ju inte Edvin suga på idag! För, det brukar ju göra rätt ont,  ett sår i gommen! Tack o lov inget allvarligare... men, suck, pust o stön!
Sen är han ju ledsen o vill sitta i famnen medan Ediht kravlar på bordet... hon höll på med linfrö-burken som alltid står på bordet... jag morrade flera gånger att hon ska sätta bort den... hon spiller ut lite... jag morrar lite mer sen tar hon obemärkt burken lägger sig på golvet som hon brukar, vira in sig i mattan!!

Så kommer då hunden, o börjar rida på henne!!!!!
Då blir ju jag vansinnig o tar gårdagens NSD som ligger på bordet, vrålar FYYYYY o kastar tidningen mot honom... han flyr som en rem, o Edith börjar grina hon också! Och har skitit ner sig... så, det var bara att byta på en trött, grinig stumpa med en Edvin som står o håller för öronen! Hans nya grej... när Edith grinar/skriker!!
Så ska jag också börja göra, när han skriker!!! Hålla  demonstrativt för öronen!!
Och allting ska hända samtidigt...
Fast, han har nästan helt slutat med dom där vansinnes-ilen med skrikande...
nu är det jättelänge sen sist! Iallafall flera dar!!! =)

Det snubblas o ramlas o tappas grejjer o ALLT måste det grinas för!!!
Just nu sitter Edith vid hundmatskålen, o så fort jag säger åt henne med lite allvarligare röst så blir det tårar o tandagnissel... Elaka mamman!!!
.
.
.
Ehh... den där ribban...
Låg alldeles på tok för lågt!

Jisses vilket monster han har varit idag!!!
Där fick man för att man nämnde högt att han inte skriker!!! =D
När han ilsken som ett bi, står o hoppar upp o ner o vrålar efter sin napp...
och har den i sin hand!!!
Svetten sprutar om honom... då vill han kissa... Anders bär dit honom o vilket avgrundsvrål: "MAAAMMMAAAAA!!!" Det blev ju fel, det var ju mamman o inte pappan som skulle vara med på toan... när jag då går till toan så ska han kissa, han ska inte kissa, han ska ha nappen, han ska inte han nappen... till sist ger jag mig... Innan tålamodet totalt havererar!!!
Huvva... honom har man fått för sina synder... o jag måste ju ha syndat hejvilt!
Vi gjorde kålpudding till middag... så himla gott!!
Och, Edvin slocknade lagom sent på soffan, så när han vaknade fortsatte ha i samma vrål-stil!!
Puh...

Läkarbesöket skriver jag om i morn...
Nu ska jag gå o koka nästa omgång om fyra liter lingonsaft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0