Snörvel o snor!

Det är ju onsdag...
Och, med blodad tand från i måndags var planerna stora på ett till "Öppis-besök" idag...
Ja, ja...
Stumpan var garn-snorig o febrig igår! Groggy som sjutton..
Edvin har varit hostig, men, för honom har det inte ännu blivit nån riktig förkylning... men, det kommer väl!
Så... jag har en känsla att det var precis så här i våras också!
Ett besök, sen blev dom snoriga... o när pappan jämt jobbade så blev det inte många besök där inte.. nu blir det ju annat... Nu blir det bara snorkråkorna som hindrar oss från öppis!

Igår tänkte vi ju ta oss en sväng med Ask här i Gyljen...
Så, efter middan (potatisgröt! Mmmmm!!!) så skulle Pontus vara barnvakt...
men, men, men... man ska ju inte nånsin tro att saker blir som man tänkt sig...

Edvin hade slockat i soffan, före middan (som var ovanligt tidig igår) o stumpan var garntrött o snorig så hon knappt orkade hålla sig vaken medan hon åt, inte med värsta aptiten, men hon åt i alla fall! Så, då gick jag upp med henne, tänkte att hon lär ju somna som en klubbad oxe... Jo just!!! En halvtimme senare...  somnade hon av utmattningen av att ligga o grina! För, hon var då så snorig, när hon la sig till ro o började tutta på nappen täpptes näsan igen så då vaknade hon till o fortsatte att skrika! När hon då väl somnat... mitt humör var ju inte på topp... så givetvis hann ju Edvin vakna!!! Det var bara att kallt konstatera... Ingen jaktsväng för oss båda två!
Hade allt gått smidigt, så hade ju stumpan somnat direkt efter maten, vi hade smygit oss iväg o Edvin hade fortsatt att sova i soffan... Då hade Pontus bara behövt hålla ett halvt öga på sovande barn... Nu, med morrande Edvin vaken, och snorisen halvsovande var det kört!!!
Så, då for jag en kort sväng själv....

Och, igår var han billig... Hundjäv....ln!!!
Och, nu är det jag som kommer att ta krafttag att träna bort renintresset!!!!!! MORR!!!
Va sjutton har renjä----rna här i skogarna kring E10:an och E4:an att göra för det första??? Ska inte dom vara kring fjällen??? Är det inte där dom sedan urminnestider alltid varit???????? Gillar INTE renar!

Nå, jag hann bara koppla loss hunden så drog han iväg, i 170!!!
Sen såg eller hörde jag inget av honom (däremot anande jag renbjällror!) på en halvtimme, när han flåsande kom lommande tillbaka!!! Så då var jag måttligt glad i honom!!! Just där o just då hade jag sålt honom för en kola!!!
Kopplet på!!! Och så traskade vi tillbaka raka vägen till bilen... straffet var att han fick sluta jaga...

Pappan skickade ett mms för ett tag sen...


Han sitter o mojsar vid en öppen eld, med kaffepannan puttrande o korvringen grillande!! Säkert så driver väl Ricco för fullt... o så har dom väl redan skjutit första haren o håller på med andra...
JAG??? Avundsjuk?
HAHAHA! Nä nä nä... ;-S
Fast jag är bra sugen på en egen stövare!!!
Harjaktsabstinensen är påträngande!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0