Stenar o ström...

Jag har ju en passion i stenar...
gärna stora o ovanliga....
(den är rätt stor, ca 40-50cm hög!)

Den här är sååååå skön - - ->
Ser ut som en fjälltopp med en bäck!

Hunddressyr...
Det finns ju el-halsband att träna hundar med...
mest för att göra dom fria från att jaga får o renar o sånt...
Men, men...
Vi kör med en egen variant... "rumsrens-träning" med ström!!!

HAHAHA! Fast, jag ska inte skratta... det hade kunnat gå riktigt, riktigt illa!

Nu såg jag inte själva händelseförloppet, för jag hade gått upp med Edith för att lägga henne till en eftermiddagstupplur... när Edvin efter en stund kommer gråtandes, det hördes att det var allvar bakom, inte det vanliga gringnället... När jag kommer ner så pekar han på skarvdosan till tv:n som ligger på golvet i en pöl... först fattar jag inget förrän jag hör hur det fräser om den!!! Sliter ut kontakten från väggen o Edvin förklarar att det var "min hund" o "bränner"...
så, slutsatsen jag drog var att Senna ställt sig att pissa rakt på skarvsladden... antagligen har Edvin varit dit o petat o fått sig en brännare... Inga större synliga skador på nån men det var kopiösa mängder hundpink både i o runtomkring den runda skarvdosan, en sån som man snurrar in sladden i!
"Inte gå dit röra, bränns! Bara mammor får röra!" förklarade han senare...
o snacka om att dom hade änglavakt!
Skarvdosan låg ca 10-15 cm från elementet!!! Hade ett par fingrar, en nos eller en svans samtidigt rört i det så... ja, jag vill inte tänka längre!

Men, tänk att det ska slumpa sig så... av alla jädrans kvadratmeter som det finns golv måste han exakt just där det ligger en skarvdosa ställa sig att pinka!
Nu hoppas jag innerligt att det var en näsbrännare till Edvin som gör att han för alltid kommer att minnas... och aldrig mer röra i nåt som har med elektricitet att göra!
Få se om det gav nån effekt på inne-pinkningar! :-O

Nä, nu ska jag försöka få stumpan i säng... för andra gången i kväll!
Edvin somnade som en klubbad oxe när jag gick upp med dom första gången, klockan var väl 20:30 men, den där monsterdockan skulle i vanlig ordning inte somna! Så, jag lämnade henne o gick ner... o i lika vanlig ordning kom hon tassandes efter... direkt in på den öppna toaletten o börja härja!
Hon har varit skitjobbig idag!!!
Edvin har mest varit go, rar o förståndig... men, Stumpan!!

Jag börjar bli omåttligt less hennes svineri med hundmat/vattenskålar!!!
Numera hinner hon inte käka nån hundmat!! ;-)
Men, då är hon helt sjukt garn i vattenskålarna...
händer, fötter o allt hon har i händerna för tillfället skall dit i!!!
Muggar, glas, leksaker som går att dricka ur...
allt skopar hon upp vatten o ska dricka med!!!
Och... sånt som INTE ska doppas där i....
SUCK!!!

Dagens skörd av ofrivilligt badade grejjer - - - >
Min mobil, igen (konstigt att den strular???)
Vanliga trådlösa telefonen...
Skarvdosan...
Och så kameran också... den låg där o torkade den också!!!
För, jag var ut med jyckarna o hade den med... det regnade...
så det kom väl in nån fuktdroppe för det var kondens/imma på linsens insida!!!
Suck... Inte min dag idag!
Och slutklämmen nyss var den nyfyllda femliters vattenskålen... omkullvält!!!
MORR!

Nä, nu SKA hon i säng, o somna ganska på en gång!!!
Jag ska ju hinna bada Ask inför i morron!!!!!!!
Och, joxa lite med Senna... han är också anmäld!!! =D

Lite så där på skoj... o när jag kunde anmäla honom med så kort varsel så... då fick han hänga med han också!!! =D
Hmmm... i normala fall hade man ju badat upp hund flera dar inför en utställning... ja, jo... det blev liiite annorlunda nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0