Tårta...

Finns det nå godare??? - - - >
(Ska dom inte komma nångång, så man får börja ÄTA!!!???)

Edvin hade ju "köpt" en present till Pontus när han nu fyllde år...
för nån dag sen pratade han om en skoter till födelsedan...
men, igår var vi o handlade en sväng o då hittade vi ju en sån fin lego-traktor! Och, Edvin fick hjälpa till o bygga ihop den...
o sen dess har han lånat den!!!
Han stängde in sig i "sitt" vardagsrum, för Edith fick INTE komma o ta den....

Pontus fick ju den där fotoboken...
den som jag surrat om...
Edith o Edvin har ju varsin babybok,
till brädden fyllda av pyssel, jox, bilder o information....
Pontus har två böcker... men, det är ju inte så välfyllt i dom...
Så, jag har suttit o letat bilder, tandschema, släktträd, fot o handteckningar... scannat... klippt o klistrat timme ut o timme in...
Skrivit o funderat, pysslat o resultatet blev så himla bra!
Nu måste jag bara skryta...
Kanske inte Pontus, 20 år, tycker att det är såååå himla häftigt... men, så smånigom när han blir gammal o sentimental så kan det ju vara kul att bläddra i en bok med sig själv från babytiden!

Sen, när vi väl käkade tårta...
så var återigen Edvin väldigt hjälpsam!!!

19 av 20 ljus... är väl rätt bra!

Älgjakt...
Så, idag gör vi ingenting tror jag...
Det verkar som om solen kämpar febrilt för att ta sig genom molnen...
så vi traskar nog ut en sväng...
Dom där trollen var ju tvungna att vakna TIIIIIDIGT!
Det är ju lördag... Och, vi ska INTE till öppis...
Så varför ska man sova längre än till halvsju, sju på morron då???
SUCK!

Fast, Edvin vaknade väl av mardrömmar orsakade av nattens katastrof!!!
Han har en trähylla ovanför sin säng...
Där på har vi tidigare haft datorn, skrivare o lite annat småjox, under har då skrivbord med tangentbord, skärm mm stått... nu har ju datorn flyttat ner i "hundrummet" och Edvins säng står där i stället...

Inatt skulle jag dra ner rullgardinen, för lampan i fönstret lyste rätt ordentligt... o morrhoppan Ditto var vaken o låg o skruvade sig... Så när jag fipplar med rullgardinen för att få den att stanna så "BRAAAAK!!!" Hyllan rasar ner... med alla böcker!! Och, landar i Edvins säng!!!
Tack o lov så missar själva trähyllan Edvin, men en trave böcker får han rasande över sig!!!

Men, hur illa hade inte detta kunnat gå!!!???

Och, hur kul hade det varit om det var datorn som rasat i golvet???

Puh... nu gick det ju bra...
Edvin öppnade knappt ögonen, böckerna travades upp på golvet o när han vaknade på morron tittade han med stora ögon på både böcker o hylla som låg där på golvet!!!

Hon stumpan, har börjat köra med en ny taktik!!!
Hon smög sig iväg till köket, med Ask´s matskål!!!
Tyckte att det lät lite lustigt från köket... ljudet av torrfoder i en rostfri matskål ska inte låta där inne... och mycket riktigt, där sitter hon o gräver i sig för kung o fosterland!!


Lite inscannade biler från fotoboken:


Framsida











I verkligheten ser ju sidorna, 36 stycken totalt,
mycket bättre ut än så här inscannade o bloggade!
Men... man ser ju lite grann...
Och, jag kan bara inte låta bli att surra om den här boken...
för det var såååå kul o blev såååå fint!!!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Vilken fin bok! en sån skulle jag med vilja ha. Mina ungars böcker är dock väldokumenterade och planerna finns på att de ska få dem när de blir "stora".

Tog en härlig höstprommis ner till Ängesån. Voj voj vad länge sen jag var där! Hade kameran med och fick några fina bilder.

2008-09-20 @ 16:53:49
Postat av: Catherine

Gör en!

Den var jättekul att göra!!!

http://www.myphotobook.se/



Jag såg er ju... när ni kom traskandes upp...

Älven är fantastiskt fin!!!

2008-09-21 @ 23:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0