Vardag igen...

Så var då dom tre älgjaktslediga veckorna till ända o pappan jobbar första dygnet...
Trollen är lite halvjobbiga idag...
Edtih är trött! Var upp en sväng för att söva henne, men, då lagom när hon håller på o slumra in... man såg hur ögonlocken blev tyngre o tyngre så kommer då Edvin upptrampandes... Bajsnödig!!!
"Men, gå på toa då! Så kommer jag när du ropar!" en stund senare hörs: "Maaaammaaaa! Maaaammmmmmaaaaa!!!" så då smyger jag mig ner o lämnar den halvslumrande stumpan i sängen... som efter ett tag kommer ner trampandes, hon också, för inte somnade ju hon till! Nä, tvärtom, hon piggnade på sig rejält!
Fast, är ändå trött så hon är pipig!
Nä, nu ska vi fixa nån slags lunch o se om hon somnar sen...
för, givetvis, det är ju INTE öppis idag, hon har sprättat upp såååå tidigt! I måndags sov hon till 9.30!!!

Edvin skulle tvätta händerna... han håller på o fipplar på för fullt på toan... sen kommer han till mig o beklagar: "Toan gått sönder... är jättetrasig!" suck tänker jag eftersom locket till själva vattenbehållaren på toastolen racklar, så jag trodde ju att det var nån smärre översvämningskatastrof när jag suckande gick dit för att kolla! Så var det ju bara locket på sisten som lossnat o låg på golvet, jag tar upp det o sätter tillbaka det när Edvin brister ut med stolthet i rösten: "Mammor kan fixa sånt!" Ett stort smile spreds sig på mina läppar... kände mig lite stolt! Trots att det var så simpelt att bara trycka fast locket igen...  =D
 
Vilken dålig supporter till min man jag är...
förlåt!!!
Har ju helt o hållet glömt bort o surra om:

Sånt som fyller frysboxen!!!

En liten fyrpinnare... som pappan fick skjuta häromdan!!!
Den värstingtrofén blir läcker! ;-)
Men Dino hade ju skött sig exemplariskt... så, det är väl som med min lilla järpe...
Det är inte alltid storleken som räknas! =D
Sen är det ju bara faktum... hade det inte varit för pappans älgar så hade vi svultit ihjäl för länge sen om man behövt förlita sig på vad skogen ger! Byten med fjädrar har väl knapp fyllt en treliters fryspåse dom senaste åren!!!

Klockan är strax efter sju, vi har ätit middag för ett tag sen...
lite variation i korvdieten när jag är ensam med trollen... vi stuvade herrgårdsgrönsaker (morot/blomkål/bönor) till o det var smaskigt... o en gnutta torrsaltat fläsk åkte ner i pannan som jag käkade upp till!
Och nu har trollen sitt kvällsbus-il!
Dom springer, fram o tillbaka... fram o tillbaka, Edvin först o Edith efter... båda skrattar hjärtligt!
Så mycket energi som måste förbrukas efter maten!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Jag har hört rykten om att Edvin är väldigt imponerad av Anders trofé, så nu får du inte klanka ner på älgens storlek. I Edvins ögon är den ju enorm :)



2008-09-23 @ 21:03:42
Postat av: Catherine

Det där får du kommendera Pappan...

Det är han som förringar trofen!

2008-09-23 @ 23:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0