Bor man i norrland...

eller bor man i norrland???
När största nöjet en fredag är att följa Glassbilen med GPS!!! =D
Där sitter vi med blickarna fastklistrade vid skärmen o studerar glassbilens framfart i Bränna! "Haha, nu stannade den där! Kanske nån köper glass... Hehe, NU vänder han där! Åhhh... varför kör han dit in? Ser han inte att det inte går att köra ut där?" så lät det när vi följde sidan på nätet där Glassbilens framfart gick att följa!
Och, det var faktiskt kul! ;-)
Det är väl ett fredagsnöje väl värt att nämnas så här i Norrbottens inland!
Så här glad ser han ut när han står still o säljer glass! - - ->

Pappan o Edvin hade varit iväg med bilen en sväng... så herrn låg o sov i godan ro när den där blå bilen dundrade in... och han vaknade INTE!!!
När herrn vaknade var det som ett ilsket bi... det spottade o fräste, jag var en "Dummis" och han stod i hallen o stampade, vrålade efter pappan! Pappan som inte hade nån lust att gå o hämta honom för att "Jag kan inte gå, mina fötter sitter fast!" som han vrålade om! Just då o just där var det billiga barn... Jag höll på att egenhändigt explodera!
Nå, maten avklarades... snuskigt gott med Älgkebab!!!

Och... gnället fortsatte efteråt...
Då kom jag ju ihåg mitt i allt, vi har ju faktiskt ett badhus här i kommuen!!!
Ringde Anna o tvingade henne att följa med...
Så strax efter 18 simmade jag runt som en glad säl i rogivande vatten... all ilska o irritation rann av mig, och jag blev en ny människa! =D
Så, nu har både jag o trollen överlevt denna pärsen...

Det känns i nacken... att man inte simmat ordentligt på en så där sex år!!!
Men, nu ska det bli oftare... det var ooootroligt skönt!
Fast, jag måste hitta mig en ny bikini... och det gillar jag inte!
Eller jo, det gör jag väl... gillar att den gamla är "för stor" men att hitta en ny... blä... Jag har otroligt svårt att hitta badkläder jag blir nöjd med! Och, den här bikinin har jag gillat!

"Ja ha, och vad gjorde ni i helgen?"



"Ja... vi började med att kolla var glassbilen kör!"

Jag fick en vision av oss där vi sitter med varsin grogg i handen o nötskålen på bordet, pappan o jag fastklistrade vid datorskärmen....

HAHAHA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0