Jag fick en reservplats - jag rymde!

Jag vet inte vad det har varit med trollen idag...
En sån där dag när allt, precis allt låter illa från/om/med/av dem!
Om de inte har slagits, bråkat eller tjafsat med varann så de har skrikit högt eller så har det ramlats o tappats o gått knasigt på annat sätt... och, allt det blandat med en periodvis naken stumpa som klättar o är på allt, i vanlig ordning!

Snörde ihop en ugnspannkaka till middag... och korkad som jag är hade jag lämnat framme ingredienserna på bänken, några sekunder, precis lagom för stumpan att hinna dit o krascha ett ägg till stövarns belåtenhet! 
Inte undra på att stövarn står ut med hennes lite omilda behandling av öron, mun, svans o skinn! Det belönas ju att vara nära... det ramlar ofta ner MAT!

Nå...
När då Anna-Karin från Max-puls ringde... "Det finns en ledig spinning-plats" blev jag salig!
Har stått på reservlistan för ett till pass denna vecka... o trodde nästan det var kört!
Så, strax efter 18 (i synnerligen god tid) rymde jag! Jag bytte om snabbare än stålmannen o så försvann jag i ett dammoln med vår "Suzuki femnolla Cadillac Dogde" (så kallade Edvin en Suzuki idag)!
Och det var så skönt... så härligt o underbart så det går inte att beskriva!
Allt gnäll som samlats i mig under dagen bara pumpades ur i takt med svetten som rann efter ryggen! =D

Och, väl hemma igen efter passet fick jag se vad stumpan hunnit med...
HAHAHA!
 
Sotat kaminen... o rullade sig idet! Naken...
Surpuppan sparkade ju pappan när han med sin marinblå (!) t-shirt hade lyft henne därifrån!

Han hade gått ut för att lyfta in motorsågen i garaget... det rörde sig om minuter!
DÅ passade damen på... det kan sammanfatta hela dan!

Men, hon var så rar, fin o nyduschad när jag kom! =)
Edvin hade dammsugit medan pappan duschade damen...

Vi låg just o zappade på tv-kanalerna medan vällingflaskorna tömdes... Edvin ville ju se "Mulle Meck" o ekot även hon (just nu är hon extrem att göra o säga exakt som storebror!) Men, jag vägrade... dom fick nöja sig med vanliga tv:n, tänkte minsann inte börja hyra en film som han orkar hålla upp ögonen tre minuter av!
Har hänt, mer än en gång... tjat, tjat, tjat... han vill inte se "Nalle Puh" eller "Musses klubbhus"-avsnitten som är gratis, nä... han ska se/hyra "Djungeldjuret Hugo" eller "Mulle Meck"!
Och, jag trixar o lirkar på alla sätt... efter tre varv med "Nalle Puh" o konstant tjat om annat så ger jag mig... snör igång djungeldjuret o strax efter somnar herrn!

Nå nu fastande han för femmans "Roomservice"!
E-type hjälpte till att designa en lägenhet: "Det häRRR vill RRRRAG se!" sa han o blev imponerad över skruvdragarn dom höll på med!
Ja...
Denna dag har varit PÅ!




Purpurero Fuscan blommar igen... den har verkligen mycket nektar! =D

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ja, det är inte utan att man blir sugen på att skaffa sig en hoya. Otroligt vackra blommor. Har för mig att min moster hade en sån när jag bodde hos henne för x antal år sedan.

2009-04-30 @ 10:40:03
Postat av: Lisbeth

synd att vi inte har någon kamin,vi kanske kunde få hjälp av lilla Edit med tömning av aska, men hon kan ju hjälpa till i Svartbyn när dom installerat kaminen

2009-04-30 @ 22:09:23
Postat av: Catherine

Hehe... Garanterat! Hon är nog mer än gärna behjälplig med det! =D



2009-05-01 @ 00:13:42
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0