Nej, Usch!

Edith ville ha en knäckemacka till frukosten... inte för att äta, nä... hon gick bara o gnagade på den! Under pinkpaus på toan o klädbyte nr 1 idag satt hon o knaprade på den halva knäckemackan. Sen tappade hon den där på golvet... där låg den kvar längst in mot väggen under handfatet!

Nu klädde vi på oss... Edvin fick av sig pyjamasen, o mitt på hallgolvet, utanför toaletten vars dörr stod på vid gavel satte vi oss o klädde på kläderna. Som alltid i den situationen så kommer samtliga! Precis alla ska vara just exakt på den platsen just då när man klär på ungar kläder! Hundarna, katten, Edith... pappan jobbar så tack o lov slapp jag i alla fall honom i knät medan jag försöker få på herrn sina kläder!

Nå, stövarn... hans skarpa luktsinne anar något ätbart så han nular sig in på toan, får tag på knäckebrödsbiten, kommer knaprande ut därifrån, tappar en liten bit... som Edith plockar upp o blixtsnabbt stoppar i munnen: "Gott!" sen tar hon ut biten ur munnen o bjuder mig! "Ehhh... nä, jag äter inte sånt som legat på golvet i toaletten först o sen spottats ut av stövarn!!!" sen försöker hon truga på Edvin samma bit! Han nästan förskräckt utbrister: "Nej usch! Jag äter inte den!"
Har han nånsin ätit nåt sånt äckligt???
Säkert, nångång när han var åtta månader att nåt slank ner som inte var riktigt lämpligt... men, jag har nog glömt bort det! Och, det var nog så få gånger... han är lite mer försiktig med vad han stoppar i sig, jämfört med lillasyster!

Men... hon lär inte svälta ihjäl!
Skulle hon hamna på robinson-ön o stå inför valet: Ät en larv eller svält! så, hon äter!
Igår höll jag på med nåt vid datorn... hon kommer in hit o säger: "Tösstig!" som man gör, svarade jag "mmmm" utan att vare sig se eller höra vad hon egentligen ville, hon säger en gång till "Tösstig, vatten!" och när jag då inte genast kommer o ger henne vatten ställer hon sig på knä vid hundarnas vattenskål, doppar huvudet o suger i sig vatten!!!
Hon lär inte törsta ihjäl heller!!!
Tur att jag strax innan hade fyllt på nytt, fräscht vatten!!

Sen gick vi ut en sväng... ut i det härliga solskenet denna valborgsdag!
Borde inte Valborg ha namnsdag idag egentligen... Det är ju Mariana!

Riktigt härligt...
Vi har pysslat med såna där vårsysslor på gården...

Det som göms i snö...
JAG HITTADE MITT JOHN DEERE-ÖRHÄNGE!!!
Jag blev nästan chockad! =D
Jag tappade det ju när jag var ute med hundarna, strax efter att jag fick dem!

Sen hittade jag hundskit...
Alltså... hur är det möjligt?
Hur mycket skit kan det finnas i en hund???

Jag har i alla tider haft minst två hundar... spetsar, fågelhundar, stövare osv... Lika länge som jag haft hund o bott i hus har också en löplina funnits för att snabbt kunna släppa ut pinknödiga (och skitnödiga) hundar! Varje vår har man således också fått räfsa upp hundskit... det hinner ju bli en hel del högar på en vinter!
Men aldrig har jag väl varit med om denna mängd skit!
Hur är det fysiskt möjligt??? Hur kan det komma ut så mycket skit ur en hund???
Och, det är bara en pyttelite plätt av hundarnas rastområde som töat fram o torkat upp så pass att man kan räfsa där... sjukt!
Lite intressant är det i alla fall... =S
Man får ju verkligen se vad han stoppat i sig... i alla fall det som är lite mer hårdsmält, typ mattor, mjukisdjur, pennor osv...

Vi tog oss en grillkorv till lunch... ahhh...



Sen hittade vi klyvyxan... Var ju tvungen att tjuvstarta vedhanteringen!
Har klyvt o staplat ett par klubbar... för hand!


Det är så avkopplande o skönt... speciellt när man inte har ont i ryggen! =D

Näpp. stumpan har slocknat i soffan... önskar att Edvin kunde göra detsamma!
Han har vaknat kring fem på morron... och om vi ska orka upp till majbrasan kl 19 måste han vila innan... annars lär han somna innan vi kommit upp på byn!

Jo just... glömde ju...
Det är inte bara löv, hundskit o tallbarr som kommer fram!
Har väl räfsat upp en tio, femton cigarettfimpar o några snuspåsar!!!
Alltså... Är det nochalans eller är det bara ett bevis på hjärnkapaciteten...
När någon slänger fimpar på marken hos folk som har SMÅBARN!!!
Ruttet! Så ruttet...

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Glad Valborgs på er! (om man nu säger så...)

Det roliga är att Valborg har namnsdag imorgon!?!

Denna Ditton... kanske det inte gör något att hon borstar tänderna lite då och då under dagen, med tanke på allt möjligt hon hinner sätta i sig :)

2009-04-30 @ 16:46:30
Postat av: Catherine

Glad valborgs tillbaka! =D

Jo då... och man ska nog tänka sig för innan man pussar henne! ;-)

2009-04-30 @ 16:57:37
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0