Påskägg!


Mmmmmm! Påskägg....

Fast brorsan missade ju äggjakten... eller, det blev ju ingen äggjakt när brorsan är på vift!
Han missade att gå påskkärring också...
Är det påsk?

Nå, melodikrysset gick skitbra! =D
Men, jag hade hellre kommit med på "ring..." (ja, jag är lite bitter!) ;-)

Men stumpan gillar påskägg ialla fall...

Jag vill också gilla påskgodis!
Men, det är inte gott... det är äckligt sött! =(
.
.
.
Mitt i natta...

Ja, efter många om o men...
Pappan o trollen for ut med skotern för påskfirande med familjen... jag hade ingen som helst lust att frysa så en promenad med hundarna räckte som uteaktivitet för min del, sen låg jag o löste korsord o sov på soffan! Skönt!
Senare blev det grin o tandagnissel från herr: "Jag vill inte åka hem!" snyftade han medan han krampaktigt kramade mig!? Länge, länge... muttrade o mumlade han att han ville stanna, men, jag kunde ju tycka att en natt på vift för att pappan var på skogskojesafari o mamman mådde pest som förlängdes till tre nätter kunde räcka så det var inget att snacka om, på med kläder o iväg... Nu var det ju en mycket, mycket trött herre som dessutom var lättstött...
Fast, så fort vi satte oss i bilen blev det nästan hysteriskt! "Jag vill inte åka hem! Jag är rädd!" frågade vad han är rädd för o han fortsatte grinande: "Jag är rädd för att åka bil, jag är dum!" hmmm... mysko... Nå, så fort vi kört nån minut lugnade herrn ner sig o var väldigt glad o go, hela vägen hem! Ja, inte är det lätt att vara liten!
Vilka fasor man kan ha, uppmålade i sin fantasi... livrädd för något som nån kanske hasplat ur sig... som i ett barns värld o fantasi kan bli så enormt mycket större o hemskare för att ett barn ser o förstår saker helt annorlunda än vad en vuxen gör!
Ganska viktigt att tänka på...
Nä, nu ska denna nattsuddande mamma krypa till kojs... det märks att jag sovit på dan! Känner mig pigg o glad så här mitt i natta...
Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Hej!



Nej, jag har ännu inte fått mitt tröstpris. Konstigt. Kändes ut lite oseriöst med tanke på att det var ett bra tag sedan den slutade tävlingen... :/ Har du testat maila dem?



Therese

2009-04-11 @ 14:07:08
URL: http://www.therre.se
Postat av: Petra

Sannerligen en snygging som smaskar på påskägget, synd för brorsan som missade det.

Hoppas ni haft en bra påskhelg,

men varför har ni skolkat från öppis så länge nu

:-) ??

Kykrobladet (och hela befolkningstrenden) är verkligen tragisk läsning, vet inte vad som skulle kunna vända trenden. Jag kan inte bistå mer- sambon säger bestämt att Linnea är vår sista bebis... snyft...

Tänker på det du skriver om att barn kan missförstå sådant vi hasplar ur oss. Jag blir mörkrädd; de små stackarna... sitter där med sina rädslor.

Må gott,

kram Petra

2009-04-13 @ 00:46:29
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag saknar dina inlägg, hoppas du bara har bloggtorka...

//Linda

2009-04-14 @ 18:42:46
Postat av: Anonym

Hallå där, uppdatering nu tack, är ju flerafleraflera dagar sen sist :D

2009-04-14 @ 19:46:52
Postat av: Farmor

Tyvärr så tror jag det är så att hon schvoossade iväg med kvasten till blåkulla eller...Nåja trollen är då kvar iallafall. Fast hon måste ju få ha semester också.

2009-04-14 @ 22:17:58
Postat av: Petra

Detta var märkligt... jag hamnar på samma inlägg trots att det gått flera dagar... du som brukar vara så flitig. No pressure though.... hahahah...

Jepp, öppis manana, kl 9- kör så det ryker. Jag är ju som vanligt glad om vi hinner dit till 10.30. Fixar inte riktigt det där med att "ställa väckaren", det är ju så underbart att BARA VARA.

Hoppas vi ses och att alla troll å monsterbarn är lugna och glada,

kram Petra

2009-04-14 @ 23:11:45
URL: http://villanoystu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0