Så långt från Träskgäddan man kan komma!

Dagens middag blev laxsoppa... härlig norsk, lax...
Så vansinnigt långt från äcklig kinesisk träskgädda man kan komma!

Blev dessutom sugen på något gott bröd till soppan så jag satte igång att googla efter nåt gott recept, typ baguetter eller så, och jag hittade lite kul här som med lite modifiering, "extra allt"... där hamnade dinkelkorn, grovt rågmjöl, havregryn, grahamsmjöl, linfrön o lite honung... blev super, duper gott!!!

Grovt med massor av härliga korn att tugga på... o så gott!
Så nu lär det bli spinning med extra bentyngder för att sona
dagens synder!!! För, jag har vräkt i mig bröd... fullkomligt vräkt!
Nå, det var ju inte sååå illa...
Hade det varit rostad fralla hade det väl varit värre! ;-)

Och... laxsoppan...
Mmm så där lagom gräddig o god!

Nähä... Tvättmaskinen är nog klar... o torktumlarn...
Och, NU ska Edvin bada!
Edith fick duscha tidigare....
Ehhh... Det blev en sån repris som inte är kul!

Bajsblöja, soffa o en hoppande stumpa! Som INTE satt ihop... eller jo... innehållet från blöjan o soffan blev ju ganska väl sammansvetsade! =(
Till saken hör att jag på morron öst upp ALL veckans tvätt (det blir en hel, del maskiner) på golvet... sorterat upp allt i fem fina högar med rosa för sig, vitt tvätt för sig osv...

Men, med en SKIT-unge under armen var det bara att SNABBT fösa undan tvätten från golvet o vrida på vattnet... Jag HATAR sånt dubbelarbete... så, nu när Edvin får ta sin badbalja o bada har jag en gigantisk hög tvätt att sortera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0