Fiskarna varma!

Nappar... alla som haft med tuttälskande småbarn att göra vet hur de har en tendens att bara försvinna! Speciellt vid de där tillfällena då de bäst behövs!
Och... som småbarnsförälder har man väl köpt ett antal förpackningar av olika sorter... Esska, Bambino, silikon, gummi, UlitMam o allt vad det då kan vara...
Men, se den här Blingbling-nappen... hahaha...Den skulle man nog få magknip när man måste köpa ny, för femtioelfte gången! ;-)
Men... allt går att sälja!

Även fisk i Skröven!

Har hängt med på ett sånt uppdrag idag! =)
Det var kul att komma ut o göra nåt så totalt annorlunda!
Senast jag har varit "dörrförsäljare" var väl i sexan... vi sålde kokosbollar till nån skolgrej! Det gick mycket lättare att sälja fisk i småbyar norr om Överkalix än kokosbollar hemma på min gata: Ervallakroken i Rågsved!
Ändå så finns det väl fler hushåll (12 våningar i varje hus, fyra lägenheter på varje våning!) på den enda gatan än vad det finns i Lansjärv o Skröven tillsammans!

(här har vi ett till sånt där "tur-att-inte-mamma-vet-om-minne"! 11-våningshuset vi bodde i hade ett utrymme högst upp med en ställning så man kunde vädra o piska mattor, givetvis väl inburat med nät över osv... det var bara det att det gick att ta sig förbi nätet, så man kom upp på själva taket! Ja, nu när jag tänker tillbaka får jag nästan kväljningar när jag tänker på hur dessa äventyr hade kunnat sluta! Men, då... då var det bara spännande!)

Trollen hade myst o haft det gott med mormor under tiden... så när jag kom hemrallandes på kvällskvisten hade Edvin slocknat på soffan, stumpan fick pyjamas o tandborstning sen gick vi upp o la oss... Edvin bara fick sig en pinkpaus o pyjamasbyte (ve o fasa, sova i vanliga kläder går ju inte!) o så fortsatte han att sova i sin säng! Stumpan fick kika på Äntligen hemma tills hon somnade!

Jag blev ju halvchockad... det var LOKAL reklam!
Bravo Bilvård, från LULEÅ!!!
Herrejisses... jag har inte sett norrlandsreklam på.... länge, länge!
Härom kvällen blev jag lika chockad när det var lokala nyheter! Inte STOCKHOLMSNYTT!!!
Nånting har hänt med Telia tv-kanalerna! =D
Fast, sata VIASAT... Dom kan då fortfarande inte fixa så att man får se lokala nyheter!?
Lustigt... Mycket avancerat kan man göra år 2009,  men att fixa lokal tv i norrbotten, det går inte!? =S
Nu är det dags att fimpa Viasat-avtalet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0