Sånt betalar man inträde för?

Inse...
Det här betalar folk 100:- i "inträde" för att se!
=S




Det mest spännande JAG såg var...

Det här: och det här:

Men, onekligen var det såååå sköööönt att arbeta utanför hemmets fyra väggar o slippa trollen ett tag!
För jag har varit o lekt servitris mm idag! =D
Och, om sanningen ska fram så är det inte så stor skillnad mot min normala vardag...
Diska, diska, diska... hålla undan stök från köksregionen o så utfodra utsvultna varelser... fort - fort - fort!!
Men, det var riktigt kul...
Och det är lite kul att hamna så där i kökshettan igen, det är en speciell feeling! Restaurangkök!

- - - >
Sen kan man ju undra...
Hur mycket lågkonjunktur är det egentligen är här i världen...
För, med en blick ut över nejden så bara såg jag tusenlappar, i drivor... vimla förbi i alla dessa skoterekipage med tillbehör!
Hur har folk råd att leka med såna här maskiner???
- - - >






Fast, okej, lite häftigt var det väl... ;-)

I massor av timmar har jag varit borta från trollen!
Mormor har förbarmat sig över dem... och jag kan inte fatta!
För, det låter precis samma varje gång: "Dom har varit såååå snälla, så!"
Och, så låter det när de har varit i Kypas också... farmor tittar på mig som om jag är från nån planet ingen kan stava eller uttala... "Edvin? Jobbig??? Nähä!!!"
VAD är det jag gör med dem???
Men, det är ju tur, då törs man ju lämna bort dem...
Hellre att dom sköter sig borta o är monster hemma än tvärtom! =)

Jag norpade med mig lite smaskens från dagens servering...
Det var två troll som överlyckligt såg att mamman minsann hade nåt gott med sig!!!
Och slukade "cocosbollarna" med god aptit!!!
   
Mmmmmmm!

Sen  smaskade dom i sig varsitt grillspett också...
Själv hällde jag upp ett glas rödvin till min tallrik som bestod av en halv älgburgare med fetaostkräm och ett halvt grillspett med blandad sallad... Det är så när man vill smaka av allt... renskav tog jag en tugga av tidigare o så den där rökta laxsalladen gick jag o småsmaskade av hela dan...
Hur man än vrider o vänder på det... Bengan KAN laga mat, det blir GOTT!!!
Och, allt ville jag smaka av... men, det där vinglaset smakade hela smaskigt det också... la sig som bomull i en gammal mammas slitna sinne o kropp! =D

Sen är det ju det där med intresse...
Jag fattar inte hur folk kan tycka att det är värt hundra kronor (per person) att se snöskotrar köra uppför en backe... men, å andra sidan... det är säkert många som inte fattar hur jag kan tycka det är värt att lägga ner hundralappar i massor för att åka på en utställning! Tur är väl det... annars hade ju världen varit bra enkelspårig o trist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0