Vakna... skrida ner för trappan...

och mötas av en stumpa, sittandes i soffan: "Maaaammaaaaa!" o så vänder sig hon om, drar ner byxan o ropar: "Ruuuumpppaaaan!" =S sen går man vidare... kommer till köket där pappan sitter vid köksbordet o vid datorn sitter herrn! Han kollar traktorer!
Det var lite tjafsigt om än det ena o än det andra...
Det var Edvin som hämtade traktorer, skulle sitta vid datorn o köra bobbycar samtidigt!

I alla fall det Edtih tog fram skulle även han ha... men, då blev det akut toabehov o han var tvungen att lämna datorn, rusade mot toan samtidigt som han sneglade på pappan o sa att han inte fick ta datorn! "Nej, nej... jag ska inte ta datorn!" försäkrade pappan, men herrn var inte nöjd/säker så han kom tre, fyra gånger ut från toan för att verkligen kolla så inte pappan gick i väg från kaffekoppen vid köksbordet! Jag var ju tvungen att poängtera: "Pappan går inte datorn!" och då kom det från herrn: "Jo, pappan kan visst gå till datorn, han HAR fötter!"
Nå, efter toabesöket blev det frukostflingor som tog över intresset... så...
nu slank jag ner här helt obehindrat!

Men, det roliga i dessa sammanhang är att så fort pappan sätter sig vid datorn kommer två troll rusande o vill se HÄTTAR och så TRAKTORER!! Pappan hinner inte parkera röven förrän det är två hoppande troll bredvid! Jag har inte riktigt samma problem... jag sätter mig o ungarna smiter iväg o gör bus istället!
Vilket då är att föredra har jag inte klurat ut än! ;-)

Surströmming blev det igår! =)
Och, blodtrycksmätning...
"Ja, o vad gjorde ni i helgen?" frågas det under måndagens fikarastdiskussion på jobbet... "Ja, vi hade surströmmingsfest på lördag, liten släktträff - vi var arton personer (10 bilar) o så mätte vi blodtrycket med olika mätare!"
För där satt vi, ett helt gäng o testade olika blodtrycksmätare på olika armar, o vid olika tillfällen! Före o efter rökpaus.. före o efter maten osv! Hehe...
Men, det hjälps inte... det är höga tryck för flera i gänget!

Pappans tryck har lugnat ner sig... nu på morron var det nästan normalt!!!
Ja... beror ju vad man jämför med... ungefär som mitt stresstryck i lördags morse! =S

En naken Edith klättrade på köksbänkarana, Edvin härjade runt med bobbycaren, hundarna vaktade stumpan om eventuellt något ätbart skulle komma från/ur henne! Och, där står jag o vaktar frukostgröten... något uppstressad! Ja, melodikrysset löste jag samtidigt... o 134/76 tror jag jag hamnade på... o som sagt... då var jag stressad!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Du glömde nämna att det även stod en TRAKTOR på gården :)

2009-04-19 @ 11:05:07
Postat av: Faster Emma

....Och några skotrar;)

2009-04-19 @ 13:36:24
Postat av: Catherine

fast, det var ju i bilarna folket kom... väl?

2009-04-19 @ 13:40:26
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0