Älgstövare

Det är inte meningen att jag ska hålla på med jakthundar... det bara är så!
Igår hängde jag med första svängen med stövarn i höst... Anders har gått i det området flera gånger i höst o varje gång har hunden hittat o drivit hare... Vad händer igår??? Jo, hunden skäller så där "OOoooooOOOUUUUURRRRRIIIIFFFF" på ett ylande sätt som bara Senna kan låta när han ser något han vill jaga men är lite rädd för!
Först rör det sig sakta norrut... sen byter det rikting o far söderut, sakta - sakta... o vi smyger oss på för att få bekräftat misstankarna: ÄLG (fast i min fantasi så ser jag ju en gigantisk blodtörstig björn som står på två ben o viftar med ramarna åt Senna, som gör osäkra utfall mot honom - hans skall lät som det i alla fall!!!) Sen drar det iväg... lååååångt... låååångt bort!

Pappan hade fått se dem... fjolårskalven o Senna!
Så, det blev älgdrev igår!!! Grrr...

Nå, vi fördrev tiden med att plocka lite blåbär tills mr Stövare behagade komma tillbaka! Oj vad jag önskade att det hade varit en sur, grinig gammal älgko som tagit emot honom... sänkt huuvdet, frustat lite när hon tog ett steg fram o knuffade till honom med mulen, lite lätt lagom så han skulle fått sig en näsbränna!

Nå ja... Så är det ju...
Pappan får fara själv hädanefter, jag håller mig till utställningar... där kommer inte min förmåga att dra fram "måndagsexemplar" så väl fram!!! För det bara är så... allt jag tar i när det gäller jakthunds-sammanhang blir bara pannkaka nuförtiden!!!

Idag skiner solen så strålande...
Trollen har ätit ett Bragokex-paket till frukost! =S
Tror vi går ut i det underbara höstvädret o grillar oss en korv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0