Ibland har man verkligen flyt...

och, lika gärna hade det kunnat bli flyt i ordets verkliga mening!!!

Glad i hågen... nä, jag var inte så glad i hågen... kände mig lite halvhängig o trött på morron när jag snörde mig upp på hojjen i den 5,2 gradiga "värmen" - jag var optimist! "Ähhh... det blir varmt när man trampar, jag klarar mig med cykelbyxor, jacka och vantar!" Det blev inte varmt... låren var illröda när jag kom fram till bageriet och det var första gången jag stod med gåshud o huttrade i duschen för att värme!!!
Annars har jag stått där o vridit ner termostaten till under trettio för att kyla ned min överhettade kropp efter en mil hetscykling! Nu, trots hetscyklingen så var jag isande kall... men, det var skönt med vinterhandskar!!!

De ska jag ha i morron också... och så tar jag på mig långbenta byxor!!!
I morron skulle pappan komma o norpa cykeln o lämna bilen... så då kan jag ju frolla med extra vikten på hemvägen!
Egentigen den enda anledningen till att jag inte tog på mig några långbenta byxor i morse! "Jag ska ju cykla hem i eftermiddag, och då är det ju varmt... inte fasen ids jag släpa på både jacka o byxor i ryggsäcken!" =S

Och flyt hade jag... verkligen i ordets rätta bemärkelse!
Vid tvåsnåret drog himlen igen med gråa moln o ett hejdundrande åskoväder!
Ett par knallar, rejäla... NÄRA!!!
Regnet öste ner så det var nästan vansinnigt!
Jag tänkte där jag satt inne i go-värmen (har ju hamnat på kontoret en liten sväng igen) o kikade ut på, men framför allt nästan döv av störtregnet som dånade mot taket - "Oj oj, om knappt en timme ska jag cykla hem!!!" men, lagom till klockan strax före sexton så sken solen som bara den o jag kunde glatt cykla hem!
Precis när jag svänger in på gården... fem cykeltramp hinner jag ta... I REGNET!

Kliver av cykeln... tar av mig hjälm, ryggsäck o går in, DÅ bryter det ut... Helvetet!
Regnet fullkomligt garnöser ned!
Och, då kostaterade jag... Jag har flyt! Tur!!! Jag är lyckosam!
=D

Nå väl....
Trollen sover så sött!
Det var två tröttisar som härjade på sista versen när jag kom hem!
Ingen av dem hade sovit middag o Edith hade letat fram en napp som hon gick o febrilt sög på... så, snabbt som ögat stekte vi oss lite falukorv, ägg o makaroner till middag, borstade tänderna o så gick jag upp med bägge trollen! Snörde igång tecknad, Specialagent OSO, sen gick jag ner... o det har varit tyst i drygt en timme!!! De sover! =D

Gissa vad jag ska göra... Borsta tänderna, ta min ny Allas-tidning o gå upp o snöra mig... Jag är trött!
Nä... fick precis info om att "MÖT JOE BLACK" börjar klockan 21 på trean... DEN ska jag se! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0