Jisses så dagarna far...

i rasande fart!
Jag hänger inte riktigt med! =D
Och så har det ju mullrat o åskat en del de senaste dagarna! =S
Så de få stunder man haft över för sig själv har det inte gått att sitta framför datorn! =(

Nå, nu håller jag då på bränna min första spinningskiva!
Har varit på ett instruktörspass... sen återstår det bara att trampa in min egen musik så den sitter! Och så ska det ju trampas med deltagare...  :-O
Men det är skitkul!

Idag har jag cyklat till bageriet... även om det är hyfsat varmt så känns det att det börjar vara höst! Och fukt!!! Testa att baka en bulldeg på en halvliter... gångra det med fyrtio, femtio, sextio... När all den degen ska göras till bulla, kladdig som f-n med kanelfyllning...
i denna fuktiga hetta... ja, jag säger bara KLADD!!!
Det fastnar, kladdar o krånglar! =S
Men men... i ett ögonblink har vi 23 minusgrader o några deci nysnö...
Klagar inte det minsta på värmen... Inte det minsta!

Det var lugnt idag på bullfabriken!
Jag smet tidigare... tog igen den där s****s fredagen för nån vecka sen!
Så det såg ut som ett gäng fågelholkar jag mötte när jag klev innanför dörren:
"Meh, Mamman... NU?!"

Så min snilleblixt var ju en fisketur när nu klockan inte var så vansinnigt sent! Så vi rafsade ihop lite raskt matsäck o fiskegrejjer sen for vi åt Tvärån! Härligt, härligt!
Inte för att fisken var speciellt samarbetsvillig... när, en mört fick jag o pappan en abborre (fniss) men det viktigaste av allt funkade perfekt... Korvgrillning!


Edith: "Ihhaaaa!!"

Trollen busade o lekte...
Edith satt på ena änden av "gungbrädan" och Edvin studsade på andra... Hon hade skitskoj där hon satt o lekte häst! Sen bytte de plats, gick inte riktigt lika bra!

Edvin tog några tuggor från en franskskiva, sen blev han bajsnödig! Tur att jag tog med en toarulle! Han remmade iväg uppför slänten o satte sig på huk... o det var dagens, veckans... ja, jag tror ta mej sjutton det var sommarens roligaste händelse!
Att skita i skogen!!! För sen blev råkade ju även Stumpan bajsnödig!
Och hon fick verkligen ta i för kung o fosterland för att klämma en korv! Lycklig som bara den vrålar hon: "En bajskorv!" Edvin står med röven mot en tall... o kackar!
Sen blev det torkning och tvättning i älven!
Och en välbehövlig dusch innan sängen!
Det är inte det fräschaste med en tvååring och en fyraåring som skiter i skogen!!! ;-)

Senna har ju visat framfötterna! =D
Så himla kul... trots att omständigheterna inte var de bästa - varmt, olidligt varmt både för hundar o folk! Så gick det otroligt bra... Domarn gillade Senna (nu också) o han sa till publiken när han satte honom som Kk1 i klassen "Trots att detta är en hund som inte är "färdig" så sätter jag honom ändå som nummer ett! Trots att andra hundar i klassen är mer utvecklade så är det något med den här hunden som tilltalar mig enormt!" kanske inte exakt ordagrannt, men ungefär så sa han! Och, det var också en kommentar jag aldrig fått/hört på en utställning!!! =D

Typ och helhetsintryck: Utmärkt
Ukl Kv1 Kk1, Ck 1, Bhkl 4

Utm huvud o uttryck. Lång vacker hals. Stark rygg. Tillräckligt bröst. Bra kors. Utm benstomme o vinklar. Lätta fina rörelser. Vackra färger o bra hårlag. Välvisad.
Domare: Gunnar Norlin

Näpp... nu är min andra tekopp för kvällen tom... Har fått ett nytt favvo-te!!!
Twinings voyage - Brazilian Baía
så fantastiskt gott med en liten skvätt mjölk i... o jag bara kan ana vad en liten skvätt stråh-rom kommer att göra med smaken när det nu börjar bli ruggiga kvällar o man behöver få sig en värmande kopp te! Ahhhh!
Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0