Hundskit - Skithund!?

Vad är det då för fel på dom!
Skit äckel hundarna!?

Alltså...
Jag har haft hund i hela mitt liv...
Lizze, en engelsk setter fanns redan när jag föddes o nångång 1973 ville jag ha en "zees" så på något lustigt sätt fick mamma köpa en schäfer, Don, hos F21 i Luleå!
Jag tror inte att det var så vanligt att de sålde hundvalpar till privatpersoner men, vi fick köpa Dolle som blev nanmet!
En härlig hund, helt fantastisk!
Don - SKK (det kan behövas flera klick på länken...)
- - - >
Dolle, ja honom kan jag skriva en halv roman om...
Vi hade mycket kul ihop!
Jag kanske hade lite mer kul än vad han hade då o då...
för, en åttaårig tjej som älskar hästar över allt annat... o en hund...
Ja, det blev ju Dolle som fick vara häst många, många gånger!
Han blev borstad, tvättad o selad... tränad o pysslad om som en riktig häst!

Jag minns när vi var ute med pulka o sele, Dolle började ju vara sju, åtta år gammal o inte så där värst pigg på att springa runt med en flamsande unge o vi var ute o "lekte", i området fanns det hästar... alltså även gott om hästskit! Så, jag lastade pulkan full med hästlortar, satte mig själv o så hejade jag på honom... mellan varven kastade jag en hästlort-kula till honom o han sprang! Han älskade hästskit... smaskade o åt med välbehag!

Och, det har väl alla andra hundar jag haft också gjort... tyckt om hästskit, älgskit o sånt... men, se aldrig nånsin har jag haft en hund som äter sin egen skit!!! Zune var ju flitig med att sluka kattskiten... men, kattskik är ju nästan bara kött! Så det kan jag ju köpa...
Men, hundskit! YÄCK!!!
Senna gör inget annat, så fort han kommer ut springer han o fluffar runt i snön i jakten på frusen hundskit! Och, mellan varven tar han en klump gul snö, kastar upp i luften, fångar o tuggar i sig!!!
Och... ingen av oss tvåbenta i huset är ute o pinkar snön gul... så det är ju hundpink!!!
Att dom smaskar i sig bajsblöjor när dom haft chansen, det kan jag också förstå, för... där kommer mycket ut i nästan samma form som det stoppades in i andra änden...
Vindruvor!!! Ändras knappt alls, inte russin heller! Jordnötter!!! Samma där... så, det kan jag också förstå för är man så mattokig som herr Senna är så, då är det MAT o inte skit...
Men, se sin egen skit!!! NÄ! Det övergår mitt förstånd!!!

Varför skriver hon nu här???
Jag blev såååå less NSD, så jag var bara tvungen att få lite rosa-blogg atmosfär en sväng! =D
Men, nu ska jag skriva samma sak på NSD också! =S
Kom o kolla!
Catherine på NSD

Kommentarer
Postat av: Lillan

Åh, vad jag saknar denna rosa blogg.

Kom tillbaka!!!!!!!

Ska inte februarimånad var slut snart - den har aldrig varit så här lång förut.

2009-02-24 @ 11:03:27
Postat av: Catherine just nu på NSD.SE

Åhhhh...

Jag håller meeeed!!!

fyra dagar till (hu, det är väl inte skottår???)!

Sen... =D

Postat av: Madde Fornelid

Hej, skickade en kommentar till NSD för ca 30 minuter sedan...Jo, hundar som äter skit. Den erfarenheten har jag med, då vår hund gärna tar sig en bit hästskit, om han hinner. Även i skogen har han snabbat sig och tagit chansen och få i sig lite renbajs. Nå, hi hörs, kram. Madde på Boheden.

2009-02-26 @ 13:09:15
Postat av: Madde Fornelid

Hej Cattie, nu går det nog troll i datorn min, skickade en kommentar till NSD för ca 30 min sen...och så gjorde jag ett försök här..och det gick inte heller. Teknik och mitt tålamod är ingen bra ekvation. Nå, jo, vår hund tar chansen och skyndar sig om han får syn på hästskit, vilket han gärna äter med god aptit. Detsamma är det i skogen och han får syn på renbajs. Slurp... säger det bara..Nå, vi hörs, kram. Madde på Boheden.

2009-02-26 @ 13:14:33
Postat av: Madde Fornelid (igen)

Ja, nu var det nog inte tekniken som trilskades....det var användaren som bänglade...

Madde.

2009-02-26 @ 13:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0