Brrr...

Fleeceoveraller o stickade tjocksockor är dagens outfit hos två av fyra här i familjen idag!! Gissa vilka! ;-)
Nå, det är ju bara jag o stumpan som har varsin fleeceoverall... graderna utanför håller sig till det SMHI lovat, det blev inte kallare hittills... Kaminen eldar på för fullt...

Jag ska iväg o läsa lite speaker-text idag, så jag stängde in mig i hund tillilka datorrummet o läste högt en stund... o drastiskt sjönk temperaturen i resten av huset (och steg lika dramatiskt här inne!) så... det var bara att öppna dörrarna, lyssna till den ljuvliga serenaden av förkyld, grinig Edith o bara grinig o obstinant Edvin samt en hostande o kraxande pappa!!!
Pappan hotade med att konsfiskera allt vad Pettson & Findus heter... för efter att monsterpojken sett på dom så blir han extra tjurig! Och, det är ju så sant, han är som en blandning... Sur som gubben Pettson o obstinat som katten Findus!!!!

Näpp...
Nu ska jag gå o kånka runt på masken Ditto ett tag... för det verkar vara det stumpan vill! Kommer o ska klänga upp i famnen... så fort jag tar upp henne så börjar hon åla sig runt för att ta sig ner... så fort hon står på golvet börjar hon gnälla upp i famnen... och igen, och igen, och igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0