Det är nog tur...

att jag inte tar dom på bar gärning!!!
För... jag tror nog att jag skulle tala med ganska, kraftigt stora bokstäver till den jycke som gör det här!!
Jag är lite lur på att det är den försynte Ask!
Mr Blåöga med looken "jag-gör-aldrig-nåt-galet!" För om jag nu inte minns helt galet så tuggades det sönder lite så där försynt både det ena o det andra INNAN stövarn gjorde entré i vårt liv!

Och stumpan hon pimpar!
En fråga på 1 1/2 års kontrollen idag var om hon klotterritar...
"ehhh, ja mycket, gärna o ofta på allt hon kommer åt!!!"
Det finns spår av hennes konstnärlighet precis överallt!
Tur att man har det lite halvskruttigt... =D hade nog varit värre om man nyss hållit på med nån renovering!
Min pimpade kortlek! - - - >

Pappan är i bättre form nu...
Stumpan hade ganska rejält med feber här på eftermiddan... jag o Edvin verkar hittills klara oss... men... jag ropar inte hej, absolut inte!
Tyckte jag kände mig risig här tidigare...
Gjorde mig en "mammas-lök-dryck"!

Mät upp en mugg mjölk, koka upp...
hacka 1/2 - 1 en gul lök fint o låt sjuda med mjölken några minuter.
Sila ur löken o drick mjölken/drycken het!
Vill man ha mer förkylnings (och människo) bortdrivning så kan man
krossa så många vitlöksklyftor man vill o tål... låt koka med!
Och, en skvätt honung skadar inte heller...

Jag lovar... det smakar pest o pina!
Men, jisses vilken vitaminchock som ger sig på bacill-inkräktarna i kroppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0