Det är säkert!

Det ÄR bara mina bara (läs monsterungar) som ligger ner o skriker på golvet!!!

Idag var det ju onsdag, i måndags glömde vi bort öppis... o lika bra var väl det för jag läste i reklambladet som kom idag att dom har ändrat öppettiderna! Så, om vi hade kommit ihåg i måndags hade vi stått där o trampat bakom en låst dörr klockan nio på morron för att upptäcka att nya måndagstiden är 12 - 15! :-o

Men, idag var det klockan nio, o vi var där strax efter...
Den där stumpan har sovit dåligt o varit vaken mycket o sent på kvällarna så hon var ju inte det piggaste, men uppskattade o tyckte att det var skitkul med nya barn o alla spännande leksaker... Edvin, han grejade på, det är i vanlig ordning stora maskiner som gäller o han kör, o kör o kör!

Dom hade ordnat med pyssel, klippa o klistra mm... ingen av trollen var speciellt noga om att pyssla. Edvin bakade trolldeg med en annan pojke o stumpan härjade runt med allt annat... pennor, papper, sudd, saxar, garn osv... jag plockade fram den gigantiskt stora burken med roliga pärlor för sånt tycker hon ju om! Jo då... ett tag satt o stilla när hon petade i pärlorna... tills hon började tugga på dem o jag muttrade lite att man INTE får äta pärlor! Så blev det tråkigt... men, innan hon stack passade hon på att riva ut halva den där burken med pärlor! Så där låg jag o kravlade kring golven! Febrilt letande efter miniatyrdelfiner o hästar i färgglad plast! Sen hittade jag en sopborste o skyffel... gick lättare!

Nå, sista tio minutarna av öppistiden är "sångstund"!
Uppskattat av alla barn, som andäktigt sitter ner i ring på sina kuddar... när barnen får sticka ner handen i en "hemlig påse" för att välja en figur som då motsvarar en sång alla ska sjunga är det höjden av spänning o glädje! Alla barnen utom mina ungar!!!
NÄ! NÄ! NÄ! Här ska det inte sittas still... o inte sjungas eller nåt annat!
Alla barnen gör glatt dom roliga rörelserna till alla barnvisorna... o självklart sjunger dom också! Och, dom KAN TEXTEN! Det kan inte mina ungar... nä... Dom hoppar upp o ner, hojtar o vrålar "NÄ!!!" i stället... Totalt ointresserade av sånglekar...

Nå, till sist härsknade jag ju till o tog två troll i varsin arm o ångade ut ur sångrummet... ner till öppislokalerna igen o morrade: "Ska inte sjunga får ni städa istället!"
Edith gjorde ett halvhjärtat försök o tog två plasthästar... men, hon missade att ställa tillbaka dem utan sprang iväg i full galopp istället... Edvin, han satt i en hög på golvet o muttrade att han kan inte orka, han är trött i benen, kan inte gå... så, jag plockade en del men EN traktor lämnade jag så att han skulle städa bort nåt! "NÄNÄNÄ!" var vrålet till svar "Okey, då får du väl sova här, jag tar med mig Edith far nu!" så rusade jag efter stumpan som hunnit traska iväg upp till församlingshemmet... o det dånar i hela huset av herrns illvrål! Gapande o skrikande ligger han där på golvet...
Mellan varven har ju också Edith haft sina ligga-på-golvet-o-skrika-stunder...
SUCK!

Jag ser aldrig några andra barn göra så!!!
Det ÄR bara dom här monstren...

Nå väl... mellan varven har dom också lekt o haft jätteskoj!
Och, det var ju det som var meningen....

Säkert kan man förklara mycket med trötthet, förkylningar i kroppen o perioder i deras liv... men ack så less detta gapande o skrikande jag är!!!
Nu ligger dom farligt nära en Tradera-auktion!!!

Kommentarer
Postat av: Linda på Norra.

Kom på studiebesök på kvarnvägen, här finns två herrar som mer än en gång per dag kastar sig på golvet och vråååålar!!! =)



Är öppis kl 12:00 på måndag?

Jag är ledig och vi tänkte nog åka en sväng.

Ha det gott.

//Linda

2009-01-22 @ 08:18:34
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej, vilken underbar blogg du har, jag skrattar gott när jag läser. Kommer sannerligen att fortsätta följa! Monsterungar...grrr...än så länge har jag ju bara en, den andra är ju som en solstråle (peppar, peppar)... på öppis är han (oftast)som ett tänt ljus, chockad vid åsynen av andra barn (finns ju inte här ute i skogen), men hemma..... en helt annan liten man, kan jag garantera. Det ena utbrottet avlöser det andra och jag och Jonas står som frågetecken -vad var det nu som hände? Det finns inga förklaringar och även om vi skulle försöka "curla" så skulle det inte funka, för det som är bra nu är kanske inte bra om 5 minuter...

TUR att jag läste här hos dig att öppis ändrat öppentider - Tack gode gud, vi slipper ställa väckaren och stressa på måndagar.

Ha det så bra, vi ses!

/petra

2009-01-23 @ 00:10:16
URL: http://villanoystu.blogspot.com
Postat av: JOYCE

FÖR ER SOM TRÄNAR/SKOLGYMPA VAR MED Å TÄVLA OM DEN FINA SPORTKLÄDER FRÅN HM



KRAM

2009-01-23 @ 00:16:24
URL: http://ladiijoyce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0