Elektricitet + frånvaro + minus 29 = ?

Kallt som satan!

Kaffekokning? Nä!
Vällingkokning? Nä!
Underhållning till sjuka barn (läs TV)? Nä!

Så har vår morron sett ut!

Pappan vaknade o upptäckte att det var misstänkt mörkt, tyst o kallt!
Snabbt konstaterades att det inte fanns nån ström i dom där två hålen... ingenstans, i nåt hål fanns det elektricitet!
Nu har vi vår kära kamin, så den fick hosta igång sig o börja jobba, men utan fläkt så sprider sig inte värmen lika bra, men det höll sig omkring 15 - 16 plus inomhus i alla fall, utan kamin hade nog hela huset frusit ihop!

Efter samtal till Vattenfalls telefonsvarare var beskedet att felet skulle vara åtgärdat 8.30... hmmm... jag skakade ihop vällingflaskor o förberedde att värma i kastrull ovanpå täljstenarna i kaminen ifall att....
och, ifall att inträffade åtminstonen en timme till! Men, det gick riktigt fort att värma vällingen så där... på stenåldersvis (bortsett då från den rostfria kastrullen, då) o Edvin var så nöjd! Stumpan kom upp lite senare o fick samma procedur!
Själv fick jag inviga min skogspanna på riktigt! =D


Riktigt gott med kaffe kokt över öppen eld så här en fredag i januari!

Nu är ju strömmen igång igen... tv:n står o nöter på barnkanalerna, ordningen är återställd så att säga! Jag samlar mod att gå ner o ta mig en dusch... ibland kan jag längta vansinnigt efter ett badkar! Idag hade det inte suttit helt fel att glida ner i ett hett bad, bubblor o kanske ett levande ljus... mmm... Nå, man blir ju ren av en snabb dusch i ett iskallt rum i källaren... fort går det i alla fall! Ska ta med mig en termometer, bara för skojs skull... eller, kanske inte... lär ju frysa än mer om jag får en faktisk siffra på kylan!
.
.
.
Jag ville nog inte veta...
6,5 - 7
men, det var ju plusgrader!

Kommentarer
Postat av: Hannele

Vad skoj ni har haft det =)

Här har det varit -20 och folk klagar.



Gå och kolla in min blogg, du har fått en utmärkelse av mig =)

2009-01-16 @ 20:00:50
URL: http://henric-hannele.blogspot.com
Postat av: Anonym

...jag vill oxå bada badkar - men då måste jag väl dränka Sarah's kanin som huserar i badrummet först antagligen....suck

2009-01-17 @ 18:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0