Ja ja ja... jag måste ju...

som alla andra surra om att jag städat ut julen!
Idag åkte den... dan för tjugonda knut o inte ett danssteg tog jag!
Nä... jag rafsade ner alllt... lite pliktskyldigt tog jag en trasa med lite såpvatten o duttade lite här o var!
Jag hade fullt sjå att hålla kvar sakerna där jag lämnat dem!
Hjälpredor... två...
Snabbare än vad jag plockade ner plockade dom runt!
Edith käkade upp all häftmassa hon kom åt!! Jag har "säkrat" en del saker, typ stor tomte i trappen osv... med häftmassa! Tydligen så smakar det gott... kanske man ska testa!
Lär ju inte finnas nå kolhydrater där iaf! =D

Men, nu är allt utom gardinerna i köket borta!
Dom är inte så juliga så det gör väl inte så mycket... har för mig att dom fick hänga lääääänge i fjol... också!!!

Nå, glad i hågen hängde jag upp mina GK-gardiner!!!
Inte nog med att dom jävlarna missfärgade lucialinnen... nä...
och inte heller vad det nog med Pucko-försäljarnas beteende... nä...

Då har dom dessutom krympt... o det var ju inte måttligt heller!!!
NU förstår jag verkligen varför man INTE ska tvätta tyget!!!

Korkskallad som jag är så... ja, jag tvättade ju dem!!!
Så här gick det till med min dispyt om hur o om man tvättar gardiner med den ärade butiksägaren!
GK´s Tvättråd!

När jag nu håller på....
Köpte ett par hängselbyxor till Edith där, som hon rimligtvis borde ha kunnat ha NU...
Men... återigen, butiksägaren... den trevliga... läxade upp mig om hur saker o ting ska vara!
GK´s Barnkläder - storleksinfo!

Dom gjorde det en tredje gång... ids inte tjåla nå mer om det, men... det lär väl komma i nåt blogginlägg nångång... historien om Edvins födelesdagspresent som dom sålde... fast inte till mig!

Och... jag fick nog av den affären...
Kommer inte att sätta min fot där så länge dom där ägarna driver det!

Fjärde inlägget idag!!!
Suck... nu börjar jag bli jobbig!
Men, det är säkert för att den där pappan legat heldäckad idag också... ingen har jag haft att dividera o surra med!
Stackarn... ;-) Inte att har sjuk... nä, att han måste lyssna på mitt pladder när han är frisk!

Kommentarer
Postat av: Lillan

JAG tvättar också mina gardiner och upptäckte också att de hade krympt. Å det var inte måttligt heller, flera cm! Eller kanske dm!

Jag kommer inte sluta tvätta gardinerna för det. Och där med basta!

2009-01-13 @ 09:58:27
Postat av: Catherine

Hmmm... o jag kommer också fortsätta att tvätta mina gardiner!

Och, GKs tyger klarar jag mig galant utan!!!

2009-01-13 @ 19:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0