"Jag skribde där..."

. . . sa Edvin när han satt o försökte komma nånvart på "Google"!
Och, han hade mycket riktigt skrivit:
"mnn.,.,tk" i sökrutan!
Han förklarade så förnuftigt att det står monstertruck!
Han är bara tre år!!! Och, sätter man bara dit lite vokaler så står det ju faktiskt nästan monstertruck!

Jag har lovat pappan...
Om han tar på sig sina MANkini! när vi åker o badar nångång... så ska jag ta på mig en TANkini!!!
Det är väl nästan samma sak!!! =) Dom finns på La Redoute

Vi hade en gnällig herre som vaknade idag!
Han har sovit till NIO på morron...
Stumpan den sjusovaren har varit uppe långt före honom!!!
Och, han var butter...
Det var inte mycket som var rätt!
Så, igår när jag trodde att han piggnat på sig så var det väl febern som mattade ner honom så han inte orkade gnälla!
Pappan har också krasslat på morron... hans luftvägar låter som jetplan så fort det kommer nå förkylningsaktigt dit! Hostan han får väcker upp sånt som inte sett dagens ljus på många år... o själv studsar jag ur sängen om han ligger kvar! Så, han smög sig upp... före stövarn hade kommit på att han var pinknödig!

Sen satt vi o drack kaffe... i en serenad av gnäll o tjafs...
Jag tyckte till pappan att "usch... idag blir det en sån dag då man bara vill att klockan ska bli 22 så man kan gå o lägga sig!!!"
Och, tänk så bra det hade varit om man kunde "spara" timmar!!!

Som idag... klockan tio på morron vrider man fram klockan till tio på kvällen o så lägger man in dom där tolv timmarna på sparkontot... sen i sommar, när man ligger där i sanden... njuter av en glass o hör trollen plaska lyckligt i vattnet... DÅ kan man ta ut dom där timmarna!!!
Varför går inte det???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0