Med förlorad heder...

jag köpte en flaska tändvätska på Konsum igår!
Nu fjuttade jag precis igång eld... med tändvätska!
Inse... TÄNDVÄTSKA!

Inte en tillstymmelse till näver, inte ens en täljd träflisa! Nä, 'sprut, sprut' o så 'floff', så brann det så fint!
Och, jag tänkte... eldade jag upp min norrländska heder nu???

För, det är väl ändå inte tillåtet att använda "stockholmsnäver"!!!
Man ska väl peta in snusen under läppen, dra upp gällivarehänget med ett inandat "Jo" o med Mora2000 tälja några flisor trä... gärna med lite blodvite som man utan att bry sig om bara torkar av på byxorna!
Men satan så enkelt det var!!!
Men, jag kallar det inte att göra upp eld... nä, jag fjuttade! =D

Stumpan är igång - uppe på benen, efter en natt med hög feber! Men, det är krassligt... Pappans feber var nästan borta igår kväll/em för att på morron vara över 39 igen!
Edvin är som han brukar... rar o go o ett monster mellan varven!
Hundrarna är PÅ!!!
Men, där vet jag ju anledningen... dom behöver få komma ut o röra på sig... lätt fixat så fort man kommer på banan igen med sjuklingarna...

Och, så har jag rätt i mina hundfunderingar!!!
Det var den arme saten Ask!
Jag tog honom på bar gärning!!! Med plysch-hästens panna (öronen har ju tagit slut) i käften, försynt gnagande! Tyvärr, eller tur beror vem man frågar, så var jag på ena sidan av soffan o han på andra... så, bara med min arga röst ett vrål "FYYY!!!" så försvann hunden i ett nafs upp under soffan på vindan! Jag hann inte ens nudda ett pälsstrå!!! Jag hade väldigt gärna fått tag i en hundnacke som med glädje lyfts upp o skakats om!
Jag tror det börjar vara dags för "operation råttfälla"!

Synnerligen effektivt sätt att få hundar att låta bli sånt som dom inte ska röra...
Man gillrar råttfällor, eller musfällor - den minsta sorten räcker för dom behöver inte slå igen över nån stackars hunds kroppsdel... nä, det räcker gott med att dom slår igen, ljudet o kanske en liten "dutt" över nosen ger en sån effekt, att hunden ganska direkt fattar budskapet! Det ger ännu bättre effekt om man kopplar ihop två fällor...
Ett snöre från den enas bygel till den andras "ost-hållare"!

Alla hundar jag haft har jag på ett enkelt sätt fått att sluta tex sno mat från bord!
En smaskig matbit placeras lämpligt ut, på ett soffbord.... långt ut på köksbänken, en stol, köksbordet... var som! Och, under eller precis bredvid sätter man då gillrade musfällor o så går man undan... och, ganska snart hörs det pang-pang o en skamsen hund sjappar! Ibland kan man få upprepa för att budskapet ska gå in, olika från hund till hund men bortsett från en hund, Zune, så fattar alla hundar!
Och, det utan att dom överhuvudtaget kopplar ihop husse/matte/ledaren med en "bestraffning"!

Zune... men han var ofattbart lustig...
på honom funkade det INTE!
Men, å andra sidan så var det mycket som inte funkade på honom!
Han var ju helt galen på att äta upp kattskiten ur lådan, o då hade jag en vanlig kattlåda utan "tak"!
Så, till sist blev jag less hans skitätande... jättegulligt att få en blöt hundpuss som stinker kattskit!!!
Så, jag gillrade råttfällorna, två sammankopplade, i en icke rengjord kattlåda!
Gick undan o vaktade (så att inte katten gick dit!!!) strax kommer då hunden o det smäller... Gissa om han bryr sig... nä, han bökar runt bland sanden o trycker i sig skiten!

Det där upprepade jag flera gånger... o varje gång... så hände samma sak!
Den svarta nosen såg ut som en cocosboll, prickig av kattsand... när han nöjd lämnade den rensade kattlådan!
Kattskit måste ju vara jäkligt gott!!!
Sen köpte jag en kattlåda med tak, som ett hus!!!
Och så småningom sålde jag hunden... till Norge!
Fast, det berodde mest på att jag hade så vansinnigt ont i ryggen att jag inte klarade av att träna honom för jakten... det andra hade jag nog kunnat leva med! =)

Puckohundar!
Får man dom hundar man förtjänar?
Antagligen... det är ju jag som ledare som "gör dem"!
Fast, av alla hundar jag haft genom åren... så var Zune en lakritsbåt bland geléhallonen!!!

Kommentarer
Postat av: Eva R

Men stockholmsnäver ÄR effektivt ;-)

2009-01-14 @ 18:52:54
Postat av: Catherine

Hehe! Det är det verkligen!

Varför har man hållit på med näver o tidningspapper så länge?!



Kan fortfarande inte se eller kommentera hos dig! =(

2009-01-14 @ 21:01:38
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0