Samma outfit...

som "gubben" brukar ha på "fest"!!!
Det tog jag på mig igår....  =D
Jeans o marinblå t-shirt!!!

Fast, som han lite försynt påpekade... "Ja, jag har ju inte köpt en marinblå t-shirt de senaste fyra åren!" ;-)
Men, den här t-shirten...
som jag fick av Anna o Lasse i julklapp... säger väl allt!
"Detta är inte Anders tröja, den råkar bara vara marinblå!" - - - >
Och... jag tyckte den var en hundra-poängare!!! =D

NU ska jag gå o snöra mig på soffan med ett sudoku o en penna!
Sånt är omöjligt när trollen är i närheten... dom hoppar mer än gärna på en stackars mamma där hon ligger o tar igen sig!

Sen måste jag väl erkänna då...
Jag kunde inte hålla fingrarna borta från dammsugarn!!!
Fast... det är kattjävelns fel!

Att jag måste plocka o städa efter småtrollen... som faktiskt bara är 3 år o 1 1/2 år... det bara är så, jag accepterar... men, att jag måste plocka efter den där odågan till son som fyller tjugoett (21) ÅR nästa gång... det är liiiiite mer irriterande!!!
Fast, nu har ju kattfan varit o pissat i hans rum, så jag kände mig tvungen att göra ett ryck... o så har jag hållit på störa mig över att halva vårt linneskåp ligger UNDER hans säng!!!

Hmmm... nånstans i uppfostran har jag brustit... tydligen så har han fattat att begagnade sängkläder skall placeras under sängen... Hur lyckades jag förklara så fel...
Tvättkorg - under sängen - tvättkorg?
Var i ligger likheten???

Nå, nu är i alla fall några halväckliga lakan i hög temperatur o långt tvättprogram i maskinen... mattan får åka ett varv sen! Men... en rejäl utrensning skulle inte skada... snart gör jag det själv o då blir det stora sopsäcken!!!
Det funkar ju att hota Edvin med!!!
Nämner man sopsäck i samma mening som leksaker så vrålar han!!!

Så... nu ska jag i alla fall snöra mig på soffan... tills tvättmaskinen är klar!

Kommentarer
Postat av: http://jessicaedenberg.bloggagratis.se/

Hejsan Kattis! måste bara skriva att din blogg som små barns mamma är verkligen super kul att läsa. :-D

2009-01-06 @ 19:16:44
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Haha, tröjan där var väldigt kul! :)

2009-01-07 @ 07:58:32
URL: http://therre.blogg.se/
Postat av: Greta

Alltså jag har ju alltid fått påpeka åt Anders att han har ju en ny tröja åh en marinblå vad ovanligt!:)

Men jag är rädd för att snart börjar nån påpeka att jag bara har svarta tröjor, men det förstås dom är ju i olika modeller! :) Kram och ha det gott.

2009-01-07 @ 16:35:58
Postat av: Catherine

Hehe... Ja du Greta...

När Robert får en tröja som säger att det faktiskt ÄR hans tröja o inte din... då vet du att du måste skaffa nån färggladare tröja också! =D

Kram o må gott till er alla!

2009-01-07 @ 16:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0